vargaa skrev 2012-02-21 15:21:20 följande:
Det kan säkert bero på att det kanske rinner på bättre när brösten är så fulla att det spänner. Blir hon ledsen när hon börjar konstra? Om inte så kanske hon inte behöver äta mer just då? Om hon blir ledsen, kan du prov att räta upp henne, försöka få henne att rapa en stund och sen ge bröstet igen? Ibland kan det räcka att man tar upp dem och gör ngt annat några min, byter ställning på dem så att magen får lite utrymme. :)
Ja, hon blir ledsen o arg så fort hon känner av att dom är mjuka. Jag gör precis så där. Rapar henne, byter blöja.. försöker uppehålla henne en stund, men nej.. det är samma visa igen

. Trist
MeAndBaby skrev 2012-02-22 17:47:16 följande:
Sådär höll min son på för några veckor sen. På kvällen hade jag mindre mjölk ett tag (var antagligen så trött så det påverkade produktionen kvällstid) och brösten var liksom slappa därför. Blev arg och skrikig. Fick till slut tina upp fryst mjölk och ge flaska...
Jag har så här hela tiden, förutom på natten, men då hinner det gå så många timmar emellan ändå och hon är så trött att hon bara äter en liten stund o sen somnar om.
dripdrop skrev 2012-02-22 23:26:01 följande:
Låter som din bebis försöker öka upp produktionen. Då kan det vara grinigt i några dagar innan brösten kommit ikapp. Var själv med om det vid den tiden, och sen igen vid ca 4 månader.
Nej, den perioden har vi redan haft, Då åt hon hela tiden och vart ju konstant förbannad och ledsen.
spuff skrev 2012-02-23 23:06:22 följande:
Kan du inte handmjölka fram lite så att hon känner att mjölken är där? Det kommer säkert rätta till sig om bara ett par dagar (kanske redan har gjort!)
Har testat det också.. till och med pressat på bröstet när hon har det i munnen för att hon ska känna att det kommer och för att bröstet ska blite hårdare.. men nej.. så lättlurad var hon inte.
Hon håller fortfarande på. Köpte amningsnapp för att lura henne eftersom hon ju då inte känner direkt att bröstet är mjukt. Det funkade några gånger, sen blev jag tydligen genomskådad. Jag fick "nog" igår o gav henne lite ersättning. Tycker synd om henne om hon ska vara ledsen o förbannad hela tiden. Amningen ska ju vara en mysig stund då hon blir nöjd o mätt.. men nu är det ju inte så.