• Långben

Korsett/Gördel efter kejsarsnitt

Det börjar dra ihop sig till kejsarsnitt...

Har hört att gördlar skall vara bra för att minska obehag och smärta till (viss del) efter ingreppet. Har googlat runt lite men vill gärna ha feedback på vilka typer av korsetter/gördlar som andra använt. Och om det faktiskt upplevts positivt eller ganska oförändrat mot att inte använda något alls.
    Den här verkar vara perfekt... har någon prövat den?  http://www.bellefit.com/corset.php    

• Svar på tråden Korsett/Gördel efter kejsarsnitt
  • Suzén

Hej!! Det har gått 5v sen mitt snitt, men först för tre dagar sen kom jag på att det kan vara skönt med korsett men mest för att hjälpa magen/huden dra ihop sig. Jag köpte två vanliga på Triumph utan Trosa, bara tyg över magen om du förstår vad jag menar:) Tänk också på att låta svullnaden gå ner innan du tar på dig en sådan och att du låter allt falla tillbaka på sin plats där inne. livmoder etc .. Det kan kanske även bli svårt att få på en korsett i början och stl kan ändras just pga svullnaden så bästa är att du går och provar en om du har möjlighet. Lycka till med snittet och bebisen! :)

Svar på tråden Korsett/Gördel efter kejsarsnitt