Lorylei skrev 2012-02-20 15:45:34 följande:
Jag har ätit Sertralin 50mg i ca 7 veckor nu och mår jättebra på den. Dock var dom två tre första veckorna jobbiga. Fick ganska stak ångest och mycket oro i kroppen, särskilt när jag höjde dosen till 50mg (åt 25mg dom första 6 dagarna). Men jag fick Atarax mot ångesten och den funkade bra den med.
Men sen vände det och nu mår jag som sagt jättebra på den. Den har tagit bort mycket av ångesten och det möka i mig men jag upplever inte alls att den dämpar glädjen som en del kan känna så jag är helnöjd.
Dock så reagerar alla olika på antidepp och jag läste nånstans att det inte är mer än 50% som blir hjälpta av den första sorten man provar. Så var inte rädd för att be att få byta sort om det intehjälper på 6-8 veckor.
Okej tack för att du skrev

. Jag har också fått atarax utskrivet och har just testat den hemma idag, hehe. Det ska bli spännande sen och se hur det blir med sertralin för mig, verkar ju vara lite individuellt där med, kanske dock inte lika individuellt som med atarax :). Men bra att ha backup - med atarax, om nu ångesten blir för påtaglig första tiden. :)