• Cecese

Vad tycker ni om Fullen högskåp från Ikea?

Jag ska flytta och kommer att behöva bra förvaring och funderar på Fullen högskåp till badrummet.
    Det är billigt men billigt behöver ju inte betyda dåligt för det och min ekonomi är väldigt begränsad pga separation. Så vad tycker ni om det ni som köpt det eller som har vänner som har det? Alltså jag vill inte veta om ni tycker det är snyggt eller inte utan om det håller m.m. Om det är värt att köpa det eller om jag ska titta på annan förvaring.

• Svar på tråden Vad tycker ni om Fullen högskåp från Ikea?
  • babyloove

Båda mina systrar har det och jag ska köpa det så fort jag får möjlighet, super nöjda! Snyggt dessutom

• Cecese

Äntligen ett svar och ett som jag vill ha :) Tack för det :)

• magdalena 80

Jag har ett sånt jag med o jag tycker det är helt ok. Speciellt till det priset. Tror att jag köpte andra dörrknoppar (åxå från IKEA) samtidigt o bytte ut de som eg kom med. Gjorde mycket för utseendet.

• Cecese

Nu har jag flyttat in och kom snabbt på att det inte kommer att få rum :(
    Där jag hade tänkt ha det så hängde det handdukshängare så det funkar inte.  
    Tråkigt för just i badrummet är det väldigt dåligt med förvaring, tur att det finns rätt bra med det i resten av lägenheten. Tack iaf för svar för med lite tur får jag snart tag på större lägenhet och där kanske det får rum i badrummet. 

• La Lola
    Cecese skrev 2012-03-04 08:43:31 följande:
    Nu har jag flyttat in och kom snabbt på att det inte kommer att få rum :(
    Där jag hade tänkt ha det så hängde det handdukshängare så det funkar inte.  
    Tråkigt för just i badrummet är det väldigt dåligt med förvaring, tur att det finns rätt bra med det i resten av lägenheten. Tack iaf för svar för med lite tur får jag snart tag på större lägenhet och där kanske det får rum i badrummet. 
    Skruva ner de då?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Cecese
    La Lola skrev 2012-03-04 08:57:42 följande:
    Skruva ner de då?
    Jag får inte göra något sånt, det står utryckligen i kontraktet att jag inte får göra ingrepp i väggarna just i badrummet. Nå jag tänker inte bli långvarig här ändå utan tog det jag fick tag på snabbt vilket blev en 2a på 57 kvm och det är för litet i längden. Jag har en 9 åring dotter med nästan heltid och sen 2 pojkar 5 o 3 år halvtid så jag behöver egentligen en trea så dottern kan få eget rum. 
  • La Lola
    Cecese skrev 2012-03-04 09:02:24 följande:
    Jag får inte göra något sånt, det står utryckligen i kontraktet att jag inte får göra ingrepp i väggarna just i badrummet. Nå jag tänker inte bli långvarig här ändå utan tog det jag fick tag på snabbt vilket blev en 2a på 57 kvm och det är för litet i längden. Jag har en 9 åring dotter med nästan heltid och sen 2 pojkar 5 o 3 år halvtid så jag behöver egentligen en trea så dottern kan få eget rum. 
    Med ingrepp menas ju att du inte får göra hål.
  • Cecese
    La Lola skrev 2012-03-04 09:04:11 följande:
    Med ingrepp menas ju att du inte får göra hål.
    Jo iof men om man skruvar bort så blir det ju hål kvar som fukt kan komma in i. Fast det spelar ingen roll för jag behöver båda hängarna som är där ändå :)
  • La Lola
    Cecese skrev 2012-03-04 09:06:17 följande:
    Jo iof men om man skruvar bort så blir det ju hål kvar som fukt kan komma in i. Fast det spelar ingen roll för jag behöver båda hängarna som är där ändå :)
    Det ska det inte kunna bli eftersom man tätar när man gör hål (förutsatt att den som satt upp hängarna gjort på rätt sätt).
    Jag tänkte att hängarna kanske kunde sitta på skåpet annars?
  • Cecese
    La Lola skrev 2012-03-04 09:12:11 följande:
    Det ska det inte kunna bli eftersom man tätar när man gör hål (förutsatt att den som satt upp hängarna gjort på rätt sätt).
    Jag tänkte att hängarna kanske kunde sitta på skåpet annars?
    Jaså blir det inte risk för fuktskada, ja jag vet faktiskt inte men det är ju bra om det inte blir det :). Fast jag orkar nog inte krågla nåt för med lite tur så får jag flytta till större redan i sommar. Det finns bra förvaring i resten av lägenheten, bla i hallen direkt utanför badrummet så dit hamnade en del saker :)
  • Carpe

Fullen är nästan det enda värdelösa saken jag har någonsin köpt från IKEA!

Svar på tråden Vad tycker ni om Fullen högskåp från Ikea?