• Nattmackan

Tips tack.. Gotland i sommar

barnen är 6 samt 8 i sommar, vi har bott på Kneippbyn i 2 år i rad nu, känner för nått annat. Tips mottages tacksamt

• Svar på tråden Tips tack.. Gotland i sommar
  • Scruffy

Hänger på här, Vi har i och för sig redan hyrt hus i Ljugarn, men man kanske kan få lite tips om dagsutflykter.

Våra barn kommer att vara 5,5 år och 6 år och 10 månader kommer vår älsta att vara 

• pojkens

vi ska faktiskt vara på Ljugarn också :). hyrt stuga där, verkar bra för barn tycker jag 

• Scruffy

Vi var i Ljugarn förra året och återvänder till samma ställe.

Vi tillbringade en hel del tid på standen, sedan var vi två gåner i Kneippbyn också.

I år ska vi vara där i tre veckor så jag hänger med här för att se om vi kan få lite nya idéer.    

• Sarah84

Hänger på här också =)

Scruffy: vad får ni ge för en stuga i Ljugarn för en vecka? =)  

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • Sweet life

Hyr stuga och utforska ön!

Södra delen är en pärla som lätt glöms bort! Har tillbringat alla somrar under min uppväxt 1 mil från Hoburgen och det finns inget härligare än att hyra en stuga i skogen och kunna springa runt som man vill. Havet är aldrig längre än cykelavstånd bort och stranden är sällan full utan oftast är det lugnt!

• Sarah84
    Sweet life skrev 2012-02-20 11:33:46 följande:
    Hyr stuga och utforska ön!

Södra delen är en pärla som lätt glöms bort! Har tillbringat alla somrar under min uppväxt 1 mil från Hoburgen och det finns inget härligare än att hyra en stuga i skogen och kunna springa runt som man vill. Havet är aldrig längre än cykelavstånd bort och stranden är sällan full utan oftast är det lugnt!
    Det som är så synd med Gotland är att de är så dyrt att hyra. Om man inte känner någon.

Vi har ju alltid hyrt via Gotlandsresor.

Någon som kanske vet billigare alternativ? =)   
  • pojkens

ljugarn kostar 8000-10000 per vecka, så det är rätt saftigt tycker jag. Första gången vi hyr stuga för vi brukar låna annars så jag blev lite paff av priset faktiskt. 
    Men vi åker dit som vår bröllopsresa :), när andra åker till thailand eller hawaii så det fick bli så...hehe 

• Sweet life
    Sarah84 skrev 2012-02-20 12:24:23 följande:
    Det som är så synd med Gotland är att de är så dyrt att hyra. Om man inte känner någon.

Vi har ju alltid hyrt via Gotlandsresor.

Någon som kanske vet billigare alternativ? =)   
    Hmmm, kolla på blocket? Vänners vänner osv...

Jag har turen som har en Gotländsk ingift morbror vilket gjort att halva släkten byggt sommarhus där nere... Så för mig har det aldrig vart några problem, jag har under mina vuxna år tältat på släktingars tomt, ställt upp en husvagn, hyrt ett rum eller två på morbrors gård osv.. Så jag har det väl lite väl förspänt...

Jag tycker att det som är synd är att det är så fruktansvärt dyrt att ta sig dit!
  • Sarah84
    pojkens skrev 2012-02-20 12:28:16 följande:
    ljugarn kostar 8000-10000 per vecka, så det är rätt saftigt tycker jag. Första gången vi hyr stuga för vi brukar låna annars så jag blev lite paff av priset faktiskt. 
    Men vi åker dit som vår bröllopsresa :), när andra åker till thailand eller hawaii så det fick bli så...hehe 

Åh fy satan.. Ne de va saftigt. Men måste bli billigare om man bokar sig för en 2-3veckor?
  • pojkens
    Sarah84 skrev 2012-02-20 12:54:11 följande:
    Åh fy satan.. Ne de va saftigt. Men måste bli billigare om man bokar sig för en 2-3veckor?
    tror inte det, men du kan ju alltid höra. Dock är det rätt uppbokat tidigt. 
  • Sarah84
    Sweet life skrev 2012-02-20 12:53:01 följande:
    Hmmm, kolla på blocket? Vänners vänner osv...

Jag har turen som har en Gotländsk ingift morbror vilket gjort att halva släkten byggt sommarhus där nere... Så för mig har det aldrig vart några problem, jag har under mina vuxna år tältat på släktingars tomt, ställt upp en husvagn, hyrt ett rum eller två på morbrors gård osv.. Så jag har det väl lite väl förspänt...

Jag tycker att det som är synd är att det är så fruktansvärt dyrt att ta sig dit!

Ahh oki.. Ja de vore ju perfekt =)

Jag älskar ju Gotland. Har vart där flera gånger och jag bara älskar de. Men man vill ju inte lägga ner en förmögenhet på de..

Ja åka dit e inte billigt. 

Men jag får väl kolla runt & se om man hittar nått.     
  • Sweet life
    Sarah84 skrev 2012-02-20 12:57:06 följande:
    Ahh oki.. Ja de vore ju perfekt =)

Jag älskar ju Gotland. Har vart där flera gånger och jag bara älskar de. Men man vill ju inte lägga ner en förmögenhet på de..

Ja åka dit e inte billigt. 

Men jag får väl kolla runt & se om man hittar nått.     
    Ett tips är att boka i tid.. Boka redan när man är där året innan t ex. Återkommer man till samma stugägare år efter år så brukar man kunna få ner priset lite..
  • Scruffy

Vi hyr privat. Eftersom vi hyr nu andra gången av samma ägare fick vi ett lite bättre pris, men man får räkna med 8-10 000 per vecka. Hyr man två veckor eller mer borde man få lite rabatt.

Tipsar om www.fritiden.se eller www.blocket.se 

Det är bara att söka.     

• Nattmackan
    Sarah84 skrev 2012-02-20 12:54:11 följande:

På kneippbyn har vi fått betala 12000 för en medelmåtta stuga 7 nätter. Kollade med Tofta o det skiljde inte så mycket... galet dyrt jag vet
  • Sarah84
    Nattmackan skrev 2012-02-20 16:27:44 följande:

På kneippbyn har vi fått betala 12000 för en medelmåtta stuga 7 nätter. Kollade med Tofta o det skiljde inte så mycket... galet dyrt jag vet
    Ja det är ju helt sjukt egentligen.. Men de klart de kan ta ut priser för folk betalar ju =)
Svar på tråden Tips tack.. Gotland i sommar