• Anonym (worried)

Stor vit knöl i halsen som inte gör ont!!!

Min knöl i halsen har funnits där i ca 3 månader. Den ser ut som en förlängning av halsmandeln! 

Det är inte  ngt som går att pilla bort utan det är blodkärl i den, sitter liksom fast i halsmandeln, lika stor som en ärta och gör inte ont.

Vad tusan kan det vara och varför gör den inte ont? DÅ kan det väl inte vara en halsböld eller liknande för det gör väl jätteont?

Är rädd att det är en tumör och vill absolut inte ha cancer, vem vill det...är gravid i v 29 och är snart 2-barns mor.

Imorgon bitti ska jag till husläkaren och be dem titta på min hals. 

FInns det någon som varit med om liknande??? Snälla dela med er av erfarenheter då. 

• Svar på tråden Stor vit knöl i halsen som inte gör ont!!!
  • Insatt

Halsbölder gör ont. Kan det inte vara en tonsillit (tonsillsten, typ smuts som samlats till en vitgul "sten" i halsmandeln) som det bara ser ut som att det är blodkärl i? Googla på tonsillit så får du upp bilder på hur det kan se ut. 

• Anonym (worried)

Nej, det är absolut inte en tonsillit, de vet jag mkt om, har haft mkt sådana som ung men nej, detta är en del av halsmandeln, som en förlängning av halsmandeln, alldeles gråvit som att blodet inte åker igenom den men ändå kan man se som små blodkärl i den om man lyser med ficklampa....usch.....HJÄLP!

• Insatt
    Anonym (worried) skrev 2012-02-20 13:24:31 följande:
    Nej, det är absolut inte en tonsillit, de vet jag mkt om, har haft mkt sådana som ung men nej, detta är en del av halsmandeln, som en förlängning av halsmandeln, alldeles gråvit som att blodet inte åker igenom den men ändå kan man se som små blodkärl i den om man lyser med ficklampa....usch.....HJÄLP!
    Ok, förstår att det är läskigt! Men det är ju tur att du ska till läkaren då så de kan kolla vad det är. Lycka till!
  • Anonym (worried)
    Insatt skrev 2012-02-20 13:26:51 följande:
    Ok, förstår att det är läskigt! Men det är ju tur att du ska till läkaren då så de kan kolla vad det är. Lycka till!
    Tack! Jag håller tummarna för att det inte är något livshotande...
  • Anonym

Har också drabbats av detta nu och hittade hit via google. Har som du hade en vit knöl med blodkärl i som inte gör ont. Fick du något svar hos läkaren om vad det var?? Svara gärna om du ser detta, vet att tråden är gammal dock....

• Anonymkille123321

Hej har också hittat liknande knöl nu vid vänster halsmandel. Är det någon som vet något mer om det ?

Svar på tråden Stor vit knöl i halsen som inte gör ont!!!