Kan soc ta vårt barn pga mina tidigare problem?
Jag har mått dåligt under några år, haft social fobi och lite ångest. Inte kunnat jobba pga sociala fobin och därför fått socbidrag. Äter sertralin sedan 4 år tillbaka pga sociala fobin och att jag oroar mig så för allt och får ångestattacker ibland. (Inte fått på ett år nu)
Fick bidrag sista gången förra månaden. Nu har jag flyttat ihop med min pojkvän, vi har förlovat oss och ska gifta oss i höst. Vi har varit tillsammans i knappt 1 år.
Grejen är att jag är gravid i v23, och har inte sagt det till soc då jag inte tycker att dom har nåt med det att göra samt att jag varit rädd att dom ska lägga sig i och vilja ta mitt barn.
Jag mår mycket bättre nu. Har fortfarande lite social fobi och tycker det är jobbigt med mycket folk osv. Men min pojkvän har hjälpt mig massor och jag har inga större problem alls. Klarar min vardag perfekt föruom att jag inte har nåt jobb då. Tanken är att vara föräldraledig och sen börja plugga.
Min pojkvän är en superbra kille. Har fast jobb sedan 10 år tillbaka, är översocial med stor bekantskapsgkrets.
Men jag oroar mig massor för att socialen ska få reda på att jag väntar barn, och att dom ska säga att jag är olämplig som mamma pga tidigare problem. Kan det bli så? Jag mår ju jättebra nu, det måste dom väl kunna se om dom träffar mig?
Och dom kan väl oavsett inte ta barnet ifrån min sambo?
Jag vet att jag kommer bli en superbra mamma. Älskar redan mitt barn hur mycket som helst fast hon inte är född. Och min sambo kommer bli världens bästa pappa.
Men min oro äter upp mig..