Allergi mot ersättning
Jag har en liten tjej på två mån som fått ersättning sen andra veckan upptill amning. Nu har jag börjat tro att hon är allergisk mot ersättningen (baby semp). Är det någon som har någon erfarenhet av detta?
Jag har en liten tjej på två mån som fått ersättning sen andra veckan upptill amning. Nu har jag börjat tro att hon är allergisk mot ersättningen (baby semp). Är det någon som har någon erfarenhet av detta?
Våran Rasmus var mjölkallergiker när han var mindre (som tur är har det vuxit bort, han är 6 år nu) detta innebar att varje gång han fått ersättning så grät han (nästan) otröstligt ca ½ timme efter att han fått ersättningen.
Han hade också utslag, främst i armvecken och diarre'er.
Rasmus var så pass gammal som 1 år och 3 månader innan vi fick svart på vitt att han var allergisk och då blev "livet mycket lättare".
Så ta reda på hur det ligger till så att ni vet.
Tack för snabbt svar till orolig mamma.
Här finns en tråd som handlar om mjölkallergi (och andra allergier). Kolla in den, där står nästan allt www.familjeliv.se/Forum-3-22/m5547552.html
Japp, här är en till. Ge honom Nutramigen. Finns på apoteket. Funkar kanon på de flesta. De blir gladare, piggare, mår bättre i magen och skriker mindre. Köp en burk (dyrt 160 kr). Om det funkar kan du få det på recept av BM. Då får du ca 10 burkar för 125 kr istället.
Lycka till
Mina tjejer klarade inte heller av ersättningen provade att ge nutramigen + min mjölk när jag åt det mesta mjölkfritt men det funkade inte heller så det fick bli bara nutramigen, de åt nästan bara det tills de blev 11 månader. Nu kan de äta allt!!
Kör nutramigen istället ( som Kajsa72) förelsog...jag hade först baby semp för det va det rådet man fick men hörde sen av en släkting att den inte är så bra. Barnet kan få mjölkallergi av den. Hon gav mig rådet att ge nutramigen och den har funkat kanon.
Lycka till.
Ps: om man ammar ska man först amma och sen ge nutramigen. Ds