• Anonym (Orolig)

    Känner intresse för andra män..

    Under mitt fyraåriga förhållande med den absolut snällaste pojkvän i världen har jag upplevt attraktion/småförälskelser till fler andra killar. Jag har aldrig berättat detta och heller aldrig varit otrogen. Alla gånger har detta skett på jobbet och det har tack och lov gått över efter en lång tid.
       Har nu åter igen blivit intresserad av en annan arbetskamrat. Känner dock inte denna mannen så väl än men är otroligt attraherad av han och det lilla vi pratat. Känns ibland som det är ömsesidigt och kan just nu inte tänka på något anat än han och det känns som jag rent utav är OTROGEN psykiskt.
      
    Jag undrar nu om just detta är något som jag måste lära mig att leva med eller om jag och min snälla pojkvän kanske ska börja tacka för oss. Är detta ett tecken på att mina känslor för honom har svalnat? Hur vet jag det? Älskar jag honom?
     Vi lever tillsammans, grälar sällan, han älskar mig otroligt mycket, sexlivet fungerar bra och nu blir jag så otroligt arg på mig själv att jag inte kan nöja mig med honom?! 
    När jag bara lever i vardagen och inte tänker på just de där frågorna så mår jag bra, men så fort jag börjar tänka och känner attraktion till andra så blir jag så osäker, mår dåligt, men är för feg för att ta klivet ut i singellivet igen.. 

  • Svar på tråden Känner intresse för andra män..
  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    Det är bra att du funderar över detta nu eftersom det kan bli ett större problem om det fortsätter. När du skriver att din pojkvän är världens snällaste så tänker jag att det kanske blir för "snällt" och för lite spänning och attraktion mellan er. Tänk över om det finns något mellan er om du saknar och som kan förändras. Du verkar osäker på dina känslor för honom. Det kan också vara så att du behöver bättre uppskatta din pojkväns goda sidor. I första hand bör du vända dig till din pojkvän för samtal om er relation och hur ni skulle kunna ta hand om och utveckla er relation på bästa sätt.
    Hälsningar
    Gerd  

Svar på tråden Känner intresse för andra män..