• gunghäst

Vad ger jag till ett barn som fyller ett år?

Måste fixa present till en kompis barn som fyller ett år. Vad är en bra present?

Tänker mig för ca en hundring.  

Visa gärna bild/länk/köpställe om ni har möjlighet. 

Tar tacksamt emot tips. 

• Svar på tråden Vad ger jag till ett barn som fyller ett år?
  • clembke

En sån där man stoppar i klossar i olika former. Klossar att bygga med. Roliga böcker (sängkammarboken brukar vara populär säger dom)

• SilverEmma

Min äldsta tjej fick en boll när hon fyllde ett. Nu är hon tre och älskar fortfarande den där jäkla bollen.

Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • honeydew

Ja en boll är också populärt här, och kanske inte en helt typisk ettårspresent.

• Pirum

Man kan ju också ge sagoböcker som de kan läsa om ett par år. Eller ett gosedjur eller en babydocka. Min pojke som snart blir 11 månader brukar mata storasysters dockor med leksaksflaska och sked och säga namnamnam. Det tycker han är höjden av humor. 

Gåvagn är också kul. 
    Badleksaker om man vill ha något hyfsat billigt. 

Sonen ska som huvudpresent få en leksaksspis. 

• Mynta

Böcker tycker jag är jättebra! Finns hur mycket som helst, och det är något som man i princip inte kan ha för mycket av. Bokrean börjar på onsdag tror jag!

• Pippi Långstrump

Bokrean börjar på onsdag - böcker med sång och ramsor är bra. Typ min skattkammare.
    Mjuka klossar och bollar är populärt också.

• ciwm

Vårt barn fick lådor att stapla på varandra i ettårspresent och har lekt hur mycket som helst med dem under åren. Nu, vid 3,5 års ålder har vi fått slänga några av dem för att de gått sönder men de som finns kvar leks fortfarande med.

• Khaleesi

Om det är första barnet - flytväst att ha till sommaren. Blir kanske lite dyrare än en hundring, dock.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • skånegås

Äldsta dottern fick en hemsnickrad gunga, men det finns ju rätt billiga att köpa.
    Sonen fick en sandlåda.
    Nästa son en låda att ha leksaker i med sitt namn på.
    Liten som bli ett om några veckor ska få en cd. Visor för hela kroppen (mamma mu). Den är skitbra och i rätt prisklass. Googla!

• miljarden

Köp inte en massa skit. Om du verkligen måste köpa något, köp en bok. Eller en biljett till skansen eller nåt. Ettåringar behöver inte en massa grejer.

• Sarus85

Happy baby traktor kostar dock 199 på tretti.se men den är super kul. Min systerdotter älskar den och leker fortfarande med den (3år) och min son tycker den är super och dansar till den (10 månader).

Annars enkla pekböcker :)

• 72Lisa

Som tidigare talare sagt, boll eller bok är nog be bästa tipsen. Annars den minsa förpackningen med duplo.

• vargaa

Jag önskade en BOLL åt dottern när hon fyllde ett år, och det fick hon. Hon älskade bollar och hade ingen själv. Så simpelt men väldigt uppskattat. :) Om du köper en boll, köp en i plast och inte i skumgummimaterial. Den ska vara bitvänlig. ;) Min dotter fick en ganska stor boll, nästan som en fotboll fast mycket lättare.

Mamma till Elise - www.vargaaa.blogspot.com
  • vargaa

Gunga köpte vi på bauhaus, det var också väldigt populärt. Minns inte vad det kostar dock. Kanske 200kr.

Mamma till Elise - www.vargaaa.blogspot.com
  • Pirum

Jag tänker att sandleksaker är jättekul- en hink med spade och några formar. Kul att plocka i och ur nu, dubbelt så kul om ett par månader i sandlådan. :) På samma sätt är nog en lastbil som funkar att tippa med i sandlådan kul både inne nu och ute om ett tag. 

Men bollar, precis som flera har varit inne på, är superbra i den åldern, både mjuk fotboll typ Ikeas, och plastbollar i olika storlekar. Finns ju så fina färgglada också.  

Svar på tråden Vad ger jag till ett barn som fyller ett år?