Gallan? Magsår? + feber, hjälp tack!
Hejhej. Hoppas man kan få lite råd här.
Har sedan i somras haft besvär med smärtor i magen, sura uppstötningar, halsbränna och illamående.
Har inte tålt fet mat på senaste tiden. Då det förorsakat diarre och hugg i magen (strax under höger revben)
Nu har jag i lite över två veckor käkat omeprazol sandos 20 mg. har sen dess sluppit halsbrännan.
Magvärken har dock förvärrats.
Har konstant ont i mellangärdet, och till höger om naveln. ihållande krampaktig skärande smärta som blir värre om jag rör på mej. Känns även som håll. Idag började jag med omeprazol pensa 40mg för läkaren tänkte att jag kanske blir av med dom andra besvären också om dosen höjs. Men icke kan jag säga. Även om det kanske inte märks så tidigt. Men anledningen till att jag behöver råd är att jag senaste halvtimmen gått från 37.2 till 37.9 och jag har frossa. Smärtan har inte förvärrats. Men jag har extremt ont sen flera dagar. Vet inte om detta räknas som feber såhär på kvällen.. Ska på ultraljud över gallan på onsdag. Syns det inget där blir det gastroskopi. Min läkare gissar att jag har magkatarr/magsår.. Ska man försöka stå ut till på onsdag eller borde jag åka in? Vill verkligen inte åka in på akuten.. usch. Jag är så less på att må dåligt nu. Allt utom att ligga blixtstilla i sängen är en pers..