• Anonym (ts)

En bra BH för lösa sladdriga bröst efter amning??!

Håller på att sluta amma sonen nu efter 9 månaders amning, ammar bara 1-2 ggr på natten och då snuttar han mest... Alla mina gamla bh-ar i stl 75B lr C sitter åter igen perfekt eftersom alla gravidkilon är borta.. MEN.. Tuttarna tittar ju inte direkt rakt fram längre, nu stirrar de sorgset ner i golvet och jag vet inte om det kommer bli bättre om några månader men just nu ser det illa ut Tungan ute 

Och eftersom de nu är som "två gamla rispåsar där nästan allt ris runnit ut" så har jag märkt att om jag böjer mig för att plocka upp något på golvet så trillar de ur bhn och jag får lite genant peta tillbaka dem på plats igen. Nästan alla mina bhar är push-ups eller t-shirt bhar där kup-kanten går ganska lågt fram och därför faller de ur..

Ska jag behöva gå och köpa en likadan bh som min mormor har med spets som ett nät som håller dem på plats eller finns det någon bh-typ som fortfarande är snygg och ungdomlig eller är det bye bye att till sexiga underkläder?

• Svar på tråden En bra BH för lösa sladdriga bröst efter amning??!
  • Lilla fjunet

Haha rispåsen var en bra liknelse!!! Känner igen det där tyvärr får man väl lov att säga.
    Prova att kolla på Change, där har dom snygga men ändå väldigt bra BHar.

• Lena

balkonett är en bättre modell när man har "mjukare" bröst.

• Duckan

Samma problem här ts!
    I en liknande tråd här på fl tipsades om Lindex bh av modell bombshell för såna som oss. Jag har inte lyckats hitta den i min storlek än, men kanske du har bättre lycka. 

• Duckan

Balconette ger så dåligt lyft tycker jag som även behöver det.
    Hittade nu en modell av bombshell men den funkar nog inte alls på oss, täcker ju knappt halva bröstet. 

• Lena
    Duckan skrev 2012-02-20 21:16:45 följande:
    Balconette ger så dåligt lyft tycker jag som även behöver det.
    Hittade nu en modell av bombshell men den funkar nog inte alls på oss, täcker ju knappt halva bröstet. 
    Jag tycker dyra balconett BHar ger bra lyft men billiga har ofta allt för sladdrigt tyg och dålig skärning.
  • Duckan

Hm, kanske är det så, men inte varit nöjd med de jag har av oliak prisklass.
    Under en tid har jag kört med Lindex egna t-shirt bh:ar och de är rätt okej men mina är ganska slitna vid det här laget. 

• Anonym (ts)

Tack för tipsen! Har en gammal balconett, den sitter bra men är en billig från cubus så samma problem där,  böjer jag mig fram (vilket jag gör varje dag med en krypande bebis) så faller de ur.. Har även en del bristningar på brösten som jag helst inte skyltar med och de sitter på ovansidan av brösten och det är just det som framhävs av en balconett.. Obestämd

Denna på bilden är typ vad jag skulle behöva för att hålla dem på plats, men samtidigt har jag löjligt små bröst så det skulle se dumt ut i en sån här.. 

Ååh kanske man skulle önskat sig ett bröstlyft till nästa födelsedag? ;)

• Duckan

Mm, nåt sånt för mig också men jag vill absolut ha bygel i. Men ack så trist att behöva köpa såna bh´s.
    Ella M från Lindex har jag två kompisar som lovprisar. Förut hamnade jag mellan två storlekar där vilket var ett  problem, men det kan vara värt att kolla in dem igen.
    Annars ts är det ju det bästa att besöka en specialbutik som har flera olika modeller och storlekar. 

• babysmurfen

Jag köpte Aire Bra från tvins.com och har aldrig varit sååå nöjd. Supersköna lyfter där de ska och inget som ramlar ut. Rekomenderas starkt!

Svar på tråden En bra BH för lösa sladdriga bröst efter amning??!