• Nyfiken gul

Hjälp, behöver tips på vardagslyx och varje-dag-glamour!

Jag vill införa vardagslyx hemmavid och vill ha massor med tips på VAD.

Nu tänker jag mer varje-dag-lyx.  Typ att alltid äta middag på finservisen, vispa grädde i kristallskålen och såna grejor....

vad kör ni för lyxigt varje dag?      

alltså INTE köra hårinpackning och måla naglar var fjärde dag utan snarare den där guldkanten varje dag - vad det nu kan vara...

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Svar på tråden Hjälp, behöver tips på vardagslyx och varje-dag-glamour!
  • Bong

Mitt vardagslyx är snittblommor och doftljus! Behövs inte så mycket för att sätta lite guldkant på tillvaron...

• Khaleesi

Vi har faktiskt börjat sortera ut allt fult porslin, och köper in udda vackra koppar mm på loppis. Det känns faktiskt lyxigare att dricka sitt kvällste ur en vackert dekorerad kopp med guldkant, och ställa fram mjölken i en liten gräddkanna i kristall (eller ja, vackert slipat glas åtminstone).

Sen känns ju tända ljus och brasa rätt lyxigt också.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Gabuski

Doftljus och vackert porslin! Jag har köpt en jättefin kaffeservis på loppis och det känns lyxigt att dricka ur den

• Suri

Jag har varit på en underklädesaffär (en sån där fin en) och köpt extremt välpassande snygga och lite dyra bhar. Varje morgon när jag tar på mig bhn känner jag mig lite lyxig faktiskt. Att jag unnar mig något för bara mig och jag känner mig snygg och lite läcker. nu har jag en önskelista liggandes i butiken så sambon kan hjälpa till att fylla mitt förråd. På alla hjärtans dag fick jag en till bh som sitter helt perfekt! Sådan lyx!!!

• Khaleesi
    Suri skrev 2012-02-21 07:29:37 följande:
    Jag har varit på en underklädesaffär (en sån där fin en) och köpt extremt välpassande snygga och lite dyra bhar. Varje morgon när jag tar på mig bhn känner jag mig lite lyxig faktiskt. Att jag unnar mig något för bara mig och jag känner mig snygg och lite läcker. nu har jag en önskelista liggandes i butiken så sambon kan hjälpa till att fylla mitt förråd. På alla hjärtans dag fick jag en till bh som sitter helt perfekt! Sådan lyx!!!
    Det lät som ett bra tips! Jag inser att jag fortfarande har amningsBH-ar från 2001 i omlopp i underklädeslådan, så det är ju inte direkt så att jag kör slit-och-släng med underkläder. Och då kanske man skulle unna sig något lyxigt som man blir glad av varje gång.
    Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Linda1976

Yankee Candle - varje dag!
    Tulpaner
    Veckostädning via städbolag - Största vardagslyxen varje dag! Att slippa städa är så skönt så det finns inte!
    God mat! Livet är för kort för att äta halvtråkig mat.... Ät gott varje dag! 

nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • Suri

Hahaha, jadu Khaleesi, åh vad jag känner igen mig! Rensade garderoben i helgen och då slängde jag faktiskt alla dåligt sittande urtvättade gamla bhar. Och ja, jag har haft amninsbehå sedan sonen föddes 08. Nu är de kastade! Så skönt. Jag lovar att det är värt pengarna. Men gå till en expert, jag hade helt fel storlek. Har kört på typ 75 b alla år, men jag hade 70d... Det trodde jag inte! Feeling like a prinsess :)

Svar på tråden Hjälp, behöver tips på vardagslyx och varje-dag-glamour!