• marla333

Var är min remiss till KUB?

När fick ni era remisser för att göra ul för KUB-test?

Har gjort blodproven för en vecka sedan, är idag i 12+2, och läst att man ska göra ul innan 13+6.

Ännu ingen remiss och bara telefonsvarare hos bm...

Känns som de förhalar och att jag kan missa att göra testet bara för att jag bad om att få göra det, då hon jag pratade med tyckte det var onödigt.

• Svar på tråden Var är min remiss till KUB?
  • vixtoria

Jag fick inte ens någon remiss, det var en läkare på samma ställe där jag gick hos bm som gjorde ultraljudet på ett vanligt inbokat besök (dvs de hade bokat ett besök hos läkaren just för det, men jag behövde ingen remiss eller så...är du säker på att du behöver en?

• Höstglöd

Känner oxå paniken komma krypande, min bm skulle skicka remiss så jag kunde göra kub, jag är i v 11+5 nu. Jag går privat men fick välja göra det där (1500kr) el Östra (gratis) men när jag va på inskrivning hade vi bokat en tid hos privata 5/3 fick jag då, men vi bestämde göra på Östra.. Så hoppas den kommer snart remissen 

• marla333

fick tag i nån idag! hade en tid i morron. remissen var skickad för nästan 2 veckor sedan. inte första gången som brev inte kommer. dumma posten....

Höstglöd skrev 2012-02-23 10:03:19 följande:
    Känner oxå paniken komma krypande, min bm skulle skicka remiss så jag kunde göra kub, jag är i v 11+5 nu. Jag går privat men fick välja göra det där (1500kr) el Östra (gratis) men när jag va på inskrivning hade vi bokat en tid hos privata 5/3 fick jag då, men vi bestämde göra på Östra.. Så hoppas den kommer snart remissen 
     visst blir man stressad?! man har ju bara en viss tid på sig innan det blir försent. hoppas du får göra det gratis, men annars är de ju lätt värt att betala. om jag inte hade fått en tid hade jag bokat privat.
  • Höstglöd

Ja jag får väl snart boka på bmg om den inte dyker upp

Svar på tråden Var är min remiss till KUB?