• Feb2012

Förvirrad omföderska: Slemproppen gick imorse + regelbundna värkar i 3h... nu INGENTING?

Hej!
    Är något förvirrad och undrar om nån kan komma med kloka ord/erfarenheter vad jag kan vänta mig härnäst. Vet att alla kroppar är olika så det är väl nästintill omöjligt att svara med tar gärna emot berättelser hur det varit för er andra.

Imorse vid 05 upptäckte jag efter rejäl konstant värk i ryggslut och mensvärksliknande smärta att slemproppen hade gått (var på toan) Därefter låg jag vaken och började känna värkar... började klocka och de kom med 20 min mellanrum och varade ca 30 sek. Detta höll på mellan 06-09 ca då jag somnade (!?) ifrån det. När jag vaknade en timme senare är de borta.... Känner ingenting nu!
    Fattar ju att det är på G men vad ska jag vänta mig.... ? Idag/kväll/imorgon/nästa vecka ?
    Är på BF+2 idag!

• Svar på tråden Förvirrad omföderska: Slemproppen gick imorse + regelbundna värkar i 3h... nu INGENTING?
  • Gossow

Hallå!
    jag väntar trean nu och har varit med om precis samma som du.

slemmisen har dock gått i omgångar och jag har haft rätt rejäla förvärkar senaste veckan och trott att nu är det på g men icke. Precis som du har jag somnat ifrån dem.
    Detta har hänt under flera kvällar senaste veckan, har aldrig varit med om det med de andra barnen så jag ringde förlossningen bara för att fråga och dom menade att det är latensfasen. Hon jag pratade med sa att mansom omföderska kan öppna sig rätt mycket i omgångar på det här viset innan själva förlossningen drar igång.

Hon sa till mig att det var bra att jag åkte in direkt om vattnet gick då det verkligen kunde gå undan då och även rätt fort när värkarna började komma regelbundet.

Hoppas bäbisen kommer snart :)!

• Feb2012

Å tack för ditt svar! Värdefull info :)
    Har haft massor med förvärkar nu den sista veckan och är lite nojjig att det ska gå för fort så man inte hinner ringa barnvakt m.m. när det väl sätter fart på riktigt s.a.s....
    När har du BF?

• Lattemamman

Vill minnas att min slempropp gick ca 2 veckor före lillan föddes (på bf+5). Kände av lite värkar, men det stannade av. När sedan vattnet gick (poff, vattenfall) fick jag regelbundna smärtsamma värkar som höll i sig i 8 timmar, sen stannade det av helt igen. Blev igångsatt 2 dygn senare, hon kom ut 2 1/2 timmar efter att de satt droppet. Ska bli spännande och se hur det blir den här gången. Ingen förlossning är den andra lik... Hoppas det startar för dig snart iallafall så att du får träffa det lilla pyret! Att gå på övertid är inte så värst kul...

• Gossow

Jag hade Bf den 18 så jag är på övertid nu :).
    Som tur är så har vi barnvakt denna veckan så vi slipper trixa med det precis innan vi ska in...så jag hoppas att den lilla har tajming nog att komma innan veckan är slut :)

• Anna J01

Hade (för) värkar var 10:e min under flera timmar, sen avtog det helt under några timmar.
    Hade så från och till i två dygn innan det höll i sig och satte igång ordentligt.
    Födde på BF+6

(Första barnet kom i raketfart på 38+4.)

• Leni82

Jag hade också bf den 18:e. Förvärkar till och från, men ingen slemmis än. Men som ni somnar jag ifrån dem o när jag vaknar är det toklugnt. Vi hade barnvakt i helgen o hade hoppats att den lille skulle ha kommit då. Känner mig stressad av detta med barnvakt, när man ringer dem m.m

• Cuteknosan

Så där har jag också haft i flera dagar nu värkar 8-10 minuters mellanrum som hållt på mellan 1-2 timmar, igår var jag så på koll för jag trodde vattnet gått men icke sa nicke, nu är det igång igen värkar med ca 5 minuters mellanrum men det har nyss börjat så vi får se hur länge dom håller i sig denna gången (dom gjorde INGEN koll om jag öppnat mig eller dyl igår) skulle det sluta ska jag in i morgon och diskutera igåpngsättning, men hoppas såklart på att det kommer igång NUUUU, förresten har BF imorgon.....

• sweetpea

Jag väntar iofs mitt första barn, men jag hade förvärkar var 7:e minut i 21 timmar, från fredag eftermiddag till lördag lunch. Sedan försvann de. Fick en släng till i söndags eftermiddag, ett par timmar den gången. Sedan i princip ingenting. Slemproppen gick lördag eftermiddag och jag fick en del blödningar efter det. BF idag och som det känns nu kan han ju stanna där inne en vecka till lika gärna. Knäppt!

• ramsylina

med min nr två hade jag förvärkar i tre dagar, jag var övertygad om att det var riktiga värkar, jag klockade och det var som minst 5 min mellan, under flera timmars tid. men precis när jag kände att jag skulle åka in så slutade det, varje gång. Å andra sidan, när jag väl tog mig in på sjukhus var jag 6 cm öppen och det tog bara två timmar innan bebisen väl kom.

• Mams79

Nyfiken hur det gått för er? Väntar på att trean ska besluta sig för att titta ut bf den 22feb. Har haft flera falsklarm med några timmars regelbundna värkar allt från var 30 till 5 min men sen har de slutat. Har. Inte varit med om detta de tidigare graviditeterna. Man känner sig ju så lurad!? Är lite orolig för att det ska gå för fort när det väl sker!

• Gossow

Hallå!
    nu kanske ni fått allihopa men jag skriver ändå.

Den 22 var jag till Bm och hon kände på tappen, den var mjuk men det va ca 1,5 cm kvar av den och jag hade inte öppnat mig mer än att hon fick in ett finger.
    Hon drog lite i den och dagen efter alltså den 23/2 så fick jag värkar vid 17 tiden och sedan kom hon lilltösen med dunder och brak kl 22.06 så allt som allt tog det ca 5 timmar så det kan gå fort när det väl sätter igång :).
    Vi är inskrivna på förlossningen kl 20.53 och jag satt med ctg till nästan halv 10, sedan efter den obligatoriska känningen av hur öppen man är fick jag komma in till ett förlossningsrum. klockan var då säkert kvart i 10. han gå på toaletten och andas lustgas igenom 2 värkar innan jag fick krystvärkar kl 22.02 och det tog bara 4 minuter tills hon var ute :).

allt gick oerhört fort!!

• Leni82

Vår lilla prinsessa föddes 28:e, 10 dgr över tiden. Gick också relativt snabbt om man iaf jämför med första förlossningen

Svar på tråden Förvirrad omföderska: Slemproppen gick imorse + regelbundna värkar i 3h... nu INGENTING?