• Anonym (tanden)

Det luktar ILLA i min mun. Hjälp!

Jag har ett jobbigt problem som jag inte vet hur jag ska få bukt med.

Jag har en liggande visdomstand som ligger bra under tandköttet, men mellan tandköttet som täcker visdomstanden och den bakersta käktanden kommer det inte mat som jag inte kan få bort!!

Det är liksom nog trångt att en tandtråd inte kommer ned, men tydligen bra med utrymme för gammal mat. Så när jag rotar runt där med något vasst eller tandtråden och grejar runt där så luktar det APA oavsett hur många gånger jag gör detta och oavsett hur noga jag borstar tänderna. Testade att flossa igår, flera gånger och borstade med 3 olika tandborstar. Men ÄNDÅ luktar det när jag petar där. Det är ju liksom inte mellan två tänder utan mellan tanden och tandköttet längst bak. Får liksom inte rent det?

Är orolig att jag stinker i munnen, dock har inte sambon sagt något om det men jag ska fråga henne när jag kommer hem.

Måste väl gå till tandläkaren och rengöra, men det håller ju inte i längden. Undrar om jag måste operera ut tanden? :-S

Tips?

• Svar på tråden Det luktar ILLA i min mun. Hjälp!
  • akselandra

Gå till tandläkaren och bränn bort tandköttet så tanden kommer fram helt. :)

• Anonym (tanden)
    akselandra skrev 2012-02-21 11:35:28 följande:
    Gå till tandläkaren och bränn bort tandköttet så tanden kommer fram helt. :)
    Lät skönt!

Men den ligger ju ned, det borde ju bara bli mer att samlas i då tycker jag. Får väl ringa och rådfråga tandläkaren!
  • Anonym (Wildrat)

Testat tandstickor eller tandpetare? Använd det tills du har råd att gå till tandläkaren.

• norrlandsflicka

Finns ju små tandborstar som ser ut som miniflaskborste. Har du provat sån? Fick jag göra när jag hade problem med min visdomstand.

• Anonym (tanden)
    Anonym (Wildrat) skrev 2012-02-21 11:37:52 följande:
    Testat tandstickor eller tandpetare? Använd det tills du har råd att gå till tandläkaren.
    Får peta ihjäl mig utan att det hjälper. Får boka en tid helt enkelt.
  • akselandra

Har du otur så kan du få en infektion som kan bli otroligt jobbig och smärtsam, så det är nog bäst att göra något åt det så fort som möjligt...

• Anonym (tanden)
    norrlandsflicka skrev 2012-02-21 11:42:07 följande:
    Finns ju små tandborstar som ser ut som miniflaskborste. Har du provat sån? Fick jag göra när jag hade problem med min visdomstand.
    Nej det har jag inte testat, ska göra det! Men jag är tveksam eftersom inte ens tandtråden kommer ned. Det finns ju liksom inte ens något mellanrum där tycker jag!

Kan det bero på tandsten förresten? Var ett tag sen jag tog tandsten nu!
Svar på tråden Det luktar ILLA i min mun. Hjälp!