• Anonym (Sophie)

Hur mycket har ni fått ta av er när ni fått massage?

Har för andra gången i mitt liv testat massage. Första gången jag fick massage var här i Sverige. Då fick man ta av sig allt utom trosor och sen ligga under en handduk.
    Var utomlands nyligen och bestämde mig för att prova massage även där. Blev dock lite förvånad då massören bad mig ta av mig naken och lägga mig under handduken. Tänkte att jag får väl skrika om han blir närgången. Dock behövdes aldrig detta, utan han var minst lika proffsig som den som gav mig massage i Sverige. Kändes heller inte speciellt jobbigt att vara naken. Vet inte riktigt hur mkt han såg heller eftersom jag merparten av tiden var täckt av en handduk. Men känner mig inte på nåt vis kränkt. Kändes faktiskt ganska befriande att kasta kläderna. Skulle gärna gå dit igen om jag råkade vara där igen.
    Men ni som varit på lite fler massager. Hur mycket är normalt/praxis att ta av sig? Är bara nyfiken.   

• Svar på tråden Hur mycket har ni fått ta av er när ni fått massage?
  • amorvincitomniia

jag kan ge en liten input från andra sidan (jobbar på ett större spa) och det är väldigt olika hur mycket folk vill klä av sig.
    vissa fläcker av sig kläderna hux flux innan man ens hunnit få upp en handduk att hålla för, vissa behåller enbart trosor på och några vill ha trosor och bh (som jag då får knäppa upp i ryggen) på.

Jag brukar säga att de får göra vad de själva känner sig bekväma med men har man väldigt högt skurna trosor så brukar jag rulla ner de litegrann just för att komma åt nere i ländryggen där rejäla spänningar ofta sätter sig.

Att behålla underkläder på är dock något som är väldigt svenskt!

• Anonym (Sophie)
    amorvincitomniia skrev 2012-02-21 17:05:43 följande:
    jag kan ge en liten input från andra sidan (jobbar på ett större spa) och det är väldigt olika hur mycket folk vill klä av sig.
    vissa fläcker av sig kläderna hux flux innan man ens hunnit få upp en handduk att hålla för, vissa behåller enbart trosor på och några vill ha trosor och bh (som jag då får knäppa upp i ryggen) på.

Jag brukar säga att de får göra vad de själva känner sig bekväma med men har man väldigt högt skurna trosor så brukar jag rulla ner de litegrann just för att komma åt nere i ländryggen där rejäla spänningar ofta sätter sig.

Att behålla underkläder på är dock något som är väldigt svenskt!

Aha! Svenskar kanske generellt är lite blyga av sig. Jag är inte vidare blyg. Tycker bara det känns lite tillgjort att vika handdukar och troskanter än hit och än dit under massagen. Var bekvämare i mitt tycke att bara va naken. Hade ju som sagt var en handduk över mig men tror han tog bort det mesta av den över rumpan då han masserade höfterna. Var lite svårt att uppfatta exakt hur täckt man var då man låg där me huvet i ringen. Men som sagt var kändes det inte obehagligt.
    Men en sak som jag undrar är om massörer i Sverige känner sig kränkta och tycker man är dum i huvet om man säger att man gärna skulle vara naken under massagen. 
  • amorvincitomniia
    Anonym (Sophie) skrev 2012-02-21 17:11:46 följande:
    Aha! Svenskar kanske generellt är lite blyga av sig. Jag är inte vidare blyg. Tycker bara det känns lite tillgjort att vika handdukar och troskanter än hit och än dit under massagen. Var bekvämare i mitt tycke att bara va naken. Hade ju som sagt var en handduk över mig men tror han tog bort det mesta av den över rumpan då han masserade höfterna. Var lite svårt att uppfatta exakt hur täckt man var då man låg där me huvet i ringen. Men som sagt var kändes det inte obehagligt.
    Men en sak som jag undrar är om massörer i Sverige känner sig kränkta och tycker man är dum i huvet om man säger att man gärna skulle vara naken under massagen. 
    nejdå självklart inte :) vill man vara naken så får man vara naken! då är det som du säger lättare att komma åt höfterna.

Och jo visst ser man lite rumpa oftast (även med trosor på för då viks de ju vanligtvis ner en bit) men det är ju inget man tänker på - det är ens jobb, inget konstigt med det! Har försökt förklara det hundra gånger för en killkompis som frågar gång på gång "känns det inte konstigt när folk man inte känner kommer och klär av sig framför en?" Nej isåfall har man nog fel jobb..
  • Anonym (Sophie)

Någon fler som varit på massage och berätta?

• Lillafrökenfräken

Massage, naprapat, thaimassage... De två förstnämnda i Sverige, den sistnämnda i Milano. Båda gångerna avklädd ner till trosorna. BH:n ryker den med eftersom den bara är i vägen. Skulle inte ha nåt problem att näcka heller. Ju mindre på desto mindre behöver det krånglas.

• Lillafrökenfräken

Skiter dessutom i om det är en man eller en kvinna som utför det hela. Jag förutsätter att de är professionella helt enkelt.

• Pleco

Fick massage här i Sverige och var naken, är kvinna och blev masserad av en man. Var på ett välkänt spa. Fick givetvis välja själv.

• Anonym (Sophie)
    Pleco skrev 2012-02-22 11:35:47 följande:
    Fick massage här i Sverige och var naken, är kvinna och blev masserad av en man. Var på ett välkänt spa. Fick givetvis välja själv.
    Aha! Skönt att höra. Jag vill ju att det ska vara ett seriöst ställe förståss så man kan känna sig trygg. Fick du ha handduk på dig då eller var du helt naken-naken? :)
  • dukat

varit på flera ställen Både Sverige o utomlands Och jag har då alltid varit helt naken  Det ser jag som en självklarhet

• LekkerDing

Bor i USA, här säger dom till en att behålla på vad som är bekvämt för en själv. Jag brukar lämna trosorna på.

• Pleco

Sophie, jag hade en handduk som täckte mina privata delar. Det kändes inte obehagligt alls, han var väldigt proffessionell.

• Anonym (Sophie)
    Pleco skrev 2012-02-22 21:24:46 följande:
    Sophie, jag hade en handduk som täckte mina privata delar. Det kändes inte obehagligt alls, han var väldigt proffessionell.

Såg han inget alls då eller? Jag tror att han som masserade mig kan ha sett rumpen på mig.
  • dukat
    Pleco skrev 2012-02-22 21:24:46 följande:
    samma här Men möjligen kan han ha sett en bit av ändan men va spelar det för roll
  • Pleco

Lite rumpa kanske han såg men definitivt inget annat, han var noga med att se till så att handduken låg på plats.

Svar på tråden Hur mycket har ni fått ta av er när ni fått massage?