Egoistens gnäll och självömkan
Jag har världens bästa kille. Han avgudar mig och jag är så älskad och uppskattad så jag tror att jag drömmer ibland.
Ändå är jag en egoistisk skit.
Jättefina barn har han men jag är inte särkilt barnkär (även om ungarna älskar mig och jag gör så gott jag bara kan) och jag är så vansinnigt trött på att ständigt ha barnens mamma närvarande i vårt förhållande. Hon är bitter och älskar att sura och komma med pikar så fort hon kommer åt. Han är jättekänslig och vill gärna prata av sig med mig.
Igår blev jag bara så himla ledsen för att hon klampat in hos min kille när jag inte var där och pratat/skällt i flera timmar och sen får jag höra allt hon sagt och hur hon varit och det gör mig så frustrerad att hon får ta en sån plats i vårat liv hela tiden. Han vill ju bara väl och gör så gott han kan fast jag tycker att han borde skicka ut henne om hon inte kan bete sig hövligt åtminstone. Det tar sån energi från oss båda med dessa konflikter mellan de två.
Det är skitjobbigt att hamna i en halv familj med ett ex som hela tiden ska in i vårat liv och lägga sig i och ringa så fort minsta lilla grej dyker upp och som bråkar om pengar.
Jag får inte ha roligt med barnen för henne och jag får bara en massa förmaningar om vad jag inte får göra, även om han inte delar hennes åsikt och står upp för mig. För mig är hela den här bonusfamiljs-grejen skitjobbig för jag har aldrig varit i den situationen förut och jag trodde det skulle gå bra men det är så mycket svårare än jag trodde och det beror helt på mig och mina känslor.
Det är skitjobbigt när andras barn plötsligt ska bli en del av mig och man får ett ex på köpet. Känns som om man är på tillfälligt besök inågon annans familj. Hur gör man med alla dessa känslor? I min fantasivärld så fanns det inga bonusbarn men nu är det som det är och det är ju inte barnens fel.
Ska jag lägga ner? Kommer jag någonsin att tycka att allt är ok?