• vindvilja

Finns Nan som storpack?

Jag har en 4½-månaders tjej som jag flaskmatar pga att hon vägrar ammas. När vi var på Madeira nu i julas köpte jag Nan där i storpack. Det var mycket billigare, men jag har aldrig sett det här i Sverige. Finns det ersättning på storpack överhuvudtaget? Tycker det är hutlöst dyrt med ersättning och de går ju åt hur fort som helst. Ibland känns det som att vi som ger ersättning "straffas" för att vi inte gör "som man ska" Man kan ju inte få råd hos någon av tillverkarna heller eftersom de inte får informera om ersättning. Superpuckat! Det borde ju åtminstode gå att köpa ersättning i större förpackningar så att man inte blir helt ruinerad bara för att man inte kan eller vill amma.

• Svar på tråden Finns Nan som storpack?
  • maxmille

Nej, har då aldrig sett till nån storpack.... Tyvärr. Använder själv NAN till min grabb..

• Hallonmopeden

Har aldrig sett någon jag heller...

• Miasnuttan

Jag har också letat som en tok efter det... Vet att det finns i Norge, men det är ju lite långt kanske

• annamaria2

Jag har heller aldrig sett Nan i storpack...

• oboj

Vet du vad det kostar i Norge?

• twoboys

nan finns nog bara i 5l förpackning.

• LinaP

Har inte heller sett Nan i storpack och tycker det är skitdåligt! Det är ju dyrt och krångligt med de där 3 liters förpackningarna! Ibland känns det som att jag straffas för att jag inte kunde amma Tilda. Det blir ju 500-600 kr i månaden för ersättning- det är mycket pengar, iallafall för mig!

• vindvilja

Kollade på Nestlés hemsida från England och där visade de samma förpackning som jag köpte på Madeira. Fattar inte varför man inte kan köpa det här? Skulle det göra någon skillnad om vi som flaskmatar kunde köpa det som våra bebisar behöver för att överleva i storpack? Vi flaskmatar ju för det, det är ju inte som att någon skulle sluta flaskmata bara för att det är så dyrt. Helt otroligt knäppt och upprörande.

• Puck76

finns i plåtburk som ger dubbelt så mycket som den svenska varianten i danmark. fast jag vet inte vad den kostar...

• mossan

tycker att föräldrar som ger ersättning för att de är tvungna borde få ekonomisk ersättning för det typ 500 kr extra i månaden med uppvisande att de verkligen inte KAN amma pga olika orsaker.. jag fick ge min dotter ersättning när hon var liten också o det är verkligen svindyrt.

Svar på tråden Finns Nan som storpack?