• Anonym (ebban)

Värk i ljumske vid mens

Ja som rubriken lyder får jag ont i en eller båda ljumskarna strax innan eller vid mens. 
    Nu har jag visserligen inte så stora problem att jag känner behovet av att springa till läkaren Glad men kände att det kunde vara lite intressant att fråga om det finns fler som har samma problem och vad sjutton beror det på?

Det har kommit sen något år tillbaka skulle jag väl vilja säga, tror inte jag haft det regelbundet vid varje mens tidigare iaf. Det sticker och sträcker, ibland hela vägen ut kring höfterna. Allt från små stickningar till rejält ömmande höfter. Håller väl oftast i sig i ett par dagar från och till iaf.  

• Svar på tråden Värk i ljumske vid mens
  • erica91

Jag har fruktansvärd smärta där vid varje mens! Jag är den som fullkomligt lever på Ipren, annars ligger jag i fosterställning, kallsvettas, spyr och gråter....pga värk i ljumskarna... Va glad att du inte har det problemet.

Skulle också vilja veta vad det beror på! :(

• Anonym (ebban)
    erica91 skrev 2012-02-21 21:36:19 följande:
    Jag har fruktansvärd smärta där vid varje mens! Jag är den som fullkomligt lever på Ipren, annars ligger jag i fosterställning, kallsvettas, spyr och gråter....pga värk i ljumskarna... Va glad att du inte har det problemet.

Skulle också vilja veta vad det beror på! :(
    Ja riktigt så ont har jag inte så får vara glad för det =)
    (Har däremot hemsk mensmigrän och värk i magen vid mens så här har du en till som kan leva på piller under dessa dagar tråkigt nog. )
    Men det är just det här med värk i ljumsken/höfterna, tycker det är konstigt ställe att ha ont i just vid mens.
    Har googlat lite (kan naturligtvis inte hålla sig ifrån det hehe och ja då låter det som foglossning men det kan man väl ändå inte ha om man inte varit gravid? 

• Anonym

Jag har också fruktansvärt ont, har kommit efter att jag fött två barn. Känns  typ som en hård boll ovanför ljumsken (tror att det kan vara äggstocken?) Och det gör ont som fan. Även vid svanken och ut mot höften. Får alltid ta värktabletter. Även vid mens har jag jättekraftiga smärtor i ryggen samt mellan benen. Känns typ som om allt svullnar upp. Skulle inte ta mig upp om jag inte åt dem.

• Anonym (ebban)
    Anonym skrev 2012-02-21 22:07:12 följande:
    Jag har också fruktansvärt ont, har kommit efter att jag fött två barn. Känns  typ som en hård boll ovanför ljumsken (tror att det kan vara äggstocken?) Och det gör ont som fan. Även vid svanken och ut mot höften. Får alltid ta värktabletter. Även vid mens har jag jättekraftiga smärtor i ryggen samt mellan benen. Känns typ som om allt svullnar upp. Skulle inte ta mig upp om jag inte åt dem.
    Jobbigt att du måste ha så ont!
    Det kanske är ganska vänligt med värk i ljumsken/höfterna iaf då. Hade aldrig hört om någon som haft det förut.
    Ryggen däremot har jag ju ofta hört att man kan ha värk i och det har även jag, men det hänger inte ihop med det här känns det som. Ryggvärken är mer ihållande/molande medan det här i ljumsken verkligen sticker och sträcker.   
  • Anonym

Jag med, fast bara på den sidan som livmodern lutar åt. Man kan väl tänka sig att nån nerv går ner där, eller att musklerna sitter ihop så att kramperna överförs.

Svar på tråden Värk i ljumske vid mens