Konflikter vid umgänge
Att det uppstår konflikter om nästan allt vid umgänge/vårdnad osv är inget som förvånar mig alls.
Men nu har vi kommit så långt så att allt ska diskuteras och bestämmas in i minsta detalj, som borde kunna lösas på lättare vis.
Jag är boendeförälder för våra två barn, vi har varit skilda lite över ett år. Varit och fått umgänget reglerat så barnens pappa förtillfället har barnen varannan helg, konflikter om det mesta.
Jag har underhållsstöd, och vad som räknas in där är något diffust. Att pappan ska stå för kostnaderna vid umgänget är vi både på det klara med.
Men vad gäller kläder?
Jag har förstått att jag inte behöver skicka med några kläder åt barnen när de är hos pappan. Han däremot har gjort sig plikt vad det gäller barnens försörjning iom underhållsstödet.
Finns det nån regel på vad underhållsstödet ska täcka`?
Eller är det så att jag egentligen kan lämna över barnen med bara de kläder de har på sig? Ytterkläder osv, hur räknas det? Är det att jag ska se till så att barnen har de kläder/overall/regnkläder som behövs för att komma till och från umgänget?
Ja jag vet att det är barnens kläder, men när det blir bråka om minsta lilla så vill man gärna veta vad som gäller!