• Äldre 22 Feb 10:19
    1798 visningar
    15 svar
    15
    1798

    Kan jag vara gravid igen?!

    Hej,

    Den 27:e dec 2011 fick operera bort min högra äggledare akut då den sprack pga utomkveds.
    Jag fick tillbaka min mens den 24:e januari 2012 och min mens har alltid varit punktlig på pricken innan, alltså 28 dagar exakt varje månad. Jag är nu på bim+1 och jag har en del känningar. Testade mig imorse med cb och fick ett väldigt svagt plus, vet inte ens om det var på riktigt eller om jag bara inbillade mig. Vill ju så gärna att det ska vara sant. 

    Är det möjligt att plussa på första försöket med bara en äggledare?

    Någon som varit med om detta?  

  • Svar på tråden Kan jag vara gravid igen?!
  • Äldre 22 Feb 10:27
    #1

    Japp det kan man jag fick ett x i maj förra året och blev av med ena äggledaren. Plussade i juli och har idag 50dagar kvar till bf

    Jag håller tummarna för dig.

  • Äldre 22 Feb 10:28
    #2

    Självklart kan du de! Om den e frisk å fungerar så varför inte! Där e många som bara lever me en som fungerar å blir gravida:) grattis å ta ett test till om du e osäker, kanske ett digitaltest som också visar veckor. Den typ av test visar sällan spökressultat;)

  • Äldre 22 Feb 10:33
    #3

    Tack så mycket Glad Ska nog testa ett digitalt på fredag. 
    Dr to be: Grattis till bebis Glad

  • Äldre 23 Feb 13:55
    #4

    Någon som vet om det är "normalt" att ha som mensvärk när man är gravid? 
    Hade lite dagen innan och på bim, fick även lite idag på bim+2.
    Men ingen mens i sikte. 

  • Äldre 23 Feb 14:18
    #5

    puffar*

  • Äldre 23 Feb 15:12
    #6

    Ja, det är normalt :) ska du ta ett test?

  • Äldre 23 Feb 15:34
    #7

    Ja, jag funderar på att ta ett senare i eftermiddag eller imorgon.
    Jag hoppas verkligen att jag är gravid och inte att det är mensen som är på väg :)

    Men jag mår illa nästan hela tiden, speciellt på eftermiddagen/kvällen. Det borde ju annars vara ett bra tecken :)

  • Äldre 24 Feb 13:45
    #8

    Har du testat ännu ? :)

  • Äldre 25 Feb 08:53
    #9

    Testade igår kväll och det blev ett starkare plus, imorse fick jag min mens :( så vet inte vad som händer, antingen va de ett ganska så starkt spökstreck eller så är det väl tidigt missfall.

    Har försökt få barn i snart två år och bara haft otur, hur lång tid ska det ta innan det blir min tur ? :(

  • Äldre 25 Feb 10:56
    #10
    Angie08 skrev 2012-02-25 08:53:44 följande:
    Testade igår kväll och det blev ett starkare plus, imorse fick jag min mens :( så vet inte vad som händer, antingen va de ett ganska så starkt spökstreck eller så är det väl tidigt missfall.

    Har försökt få barn i snart två år och bara haft otur, hur lång tid ska det ta innan det blir min tur ? :(
    Nej stackaren!! :(
    Vi förlorade vår dotter i juli 2009 och har inte blivit gravid. Har precis fått min första spruta och ska nedregleras då jag har en jobbig endometrios.

    Ledsen för din skull 
  • Äldre 25 Feb 16:45
    #11

    Beklagar verkligen :( hemskt ledsen för din skull !!

    Hoppas verkligen att det går för dig också snart. 

    Upptäckte att mensen inte riktigt är som den ska så vet inte vad jag ska ta det som, blir bara förvirrad.
    Får se hur länge den håller på och om det blir riktig mens snart annars får jag nog ta om testet i veckan som kommer. 
    Vet du om det är vanligt att få typ bruna och röda blödningar i början av en graviditet?
    Det är inte lika mycket som det brukar vara och verkligen inte bara rött, mest brunt.  

  • Äldre 25 Feb 19:45
    #12

    Jag läste på lite om endometrios men förstod inte riktigt vad som menades, så om du har lust att föklara, vad är det?
    Eller rättare sagt vad innebär det.  

  • Äldre 4 Mar 16:04
    #13

    Hur har det gått för dig? Nått nytt test?


    x nov-2011 / höger äl bortop.
  • Äldre 17 Mar 20:14
    #14

    Nej, har inte testat igen, känns så onödigt eftersom jag fick min mens ändå... 
    Men hoppas på denna månad, tror inte det men man vet ju aldrig.
    Eftersom min mens verkar vara helt ur balans så tänker jag inte testa förrän 1 april om jag inte fått mensen innan dess :) 

  • Äldre 4 Jul 21:25
    #15

    Hur har det gått?..


    Akiim är mitt liv 071004
Svar på tråden Kan jag vara gravid igen?!