• Toffsa­n
    Äldre 22 Feb 14:23
    12901 visningar
    5 svar
    5
    12901

    Försvinner bristningar!???

    Hej jag är 16 år och har börjat få bristningar där bak vid höfterna. Precis under troskanten... 
    Försvinner bristningar eller kommer dom alltid vara där?.. :/
    Tack för svar!!! (tar gärna tips på hur man kan få bort dom om dom inte gör de själva!)

  • Svar på tråden Försvinner bristningar!???
  • Äldre 22 Feb 14:26
    #1

    De komme inte försvinna helt. Men de kommer blekna. Går nån reklam på tv om bio-oil som ska vara bra på bristningar och ärr har dock inte provat själv. 

  • Äldre 22 Feb 14:26
    #2

    De bleknar, men försvinner inte.

  • Äldre 22 Feb 20:47
    #3

    bristningar bleknar mycket. men jag fick många bristningar på min mage när jag var gravid alltså extremt mycket. och min pappas fru köpte till mig en kräm i peru som var gjort på malet snäckskal och ska säga dig mina bristningar är inte borta men dom minska mycket och är helt bra nu så att jag kan leva med dom utan att känna mig ful. och jag andvände en burk så kanske om jag ändvänder 3 st burkar till så är troligen allt borta. har aldrig sett dena kräm i sverige men vet att den finns utomlands så kanske du kan kolla i något apotek om du är ute och reser någon stans. vet att tv gjorde reklam för en som var gjort på snigel slem men vet inte om den funkar, men malet snäckskall är hur bra som hälst.

     sen när man är gravid så brukar kvinnor smörja sig med madelolja finns på apoteket det brukar mjukna upp huden så att inte så många bristningar uppstår. det kanske du kan smörja in dig i höften lår och bröst det är där man brukar få brsitnignar när man är i din ålder och växer. för att förebygga.

    sola på sommaren det brukar skynda på att blecka bristningar.     

  • Äldre 22 Feb 21:05
    #4

    Jag fick bristningar på brösten i tonåren, kanske lite på höfterna också. Men det störde mig inte så mycket. Däremot fick jag massor på magen när jag var gravid och det var tuffare. Nu är det dock 6 år sen så de har bleknat och syns inte så mycket längre.

    Men var försiktig med sol!
    De bleker bristningarna, ja. Men huden i bristningarna är väldigt känslig och tunn. Så det är lätt att bränna huden där eftersom den redan är skadad eller vad man ska säga.

  • Thu 26 Mar 2020 17:57
    #5
    +1
    Kräm mot bristningar - http://lonzes.com/stretchse.htm Dottern min använt detta och det funkade bra.
Svar på tråden Försvinner bristningar!???