• Anonym

Min son vill inte träffa mig!

Jag och mina barns pappa är separerade och har barnen vv...vi har haft en väldigt dålig relation när vi bodde tillsammans. Han var väldigt elak mot mig och gjorde mycket dumma saker mot mig. Soc blev inblandade och krävde att jag var tvungen att lämna mina barns pappa om jag ville behålla mina barn annars skulle dom "ta barnen" tills min situation hade löst sig...jag valde att separera..mina barns pappa svor på att han skulle hämnas på ngt sätt...vilket han nu verkar ha börjat med. Min son som är 14 år vill inte träffa mig eller bo hos mig vv längre pga att han tycker att jag är dum i huvudet??? det har inte hänt ngt här hemma som skulle kunna få honom att tycka det...men han har i alla fall flyttat till sin pappa. Han har ADHD och har nyligen gjort ett test där det visar att han tänker och resonerar som en 9 åring...vilket gör att han resonerar ganska omoget för att vara 14 år. Jag och hans pappa var på Prima idag och jag känner inte att jag får ngt stöd av dom alls när det gäller att hantera situationen med vår son...dom vet iofs inte vad som hänt mellan mig och exet.

vet inte hur jag ska hantera situationen eller vad jag ska göra för att få träffa min son...hans pappa pratar så mycket skit om mig inför honom och det säger han själv till mig att pappa tycker si pappa tycker så...

känner mig enormt maktlös och förtvivlad...vågar inte göra så mycket...är rädd för mitt ex och på vilket sätt han kommer hämnas...:(

• Svar på tråden Min son vill inte träffa mig!
  • Anonym

Vet du att han pratar skit om dig inför sonen? Eller tror du det bara? Sonen är i den åldern där många vill vara på ett ställe där de har vänner eller så har de mer behov av den förälder de har samma kön som

• Queenie70

Men...Om situationen med fadern var så olämplig att du var tvungen att flytta, hur kan då socialtjänsten tillåta att barnet bor där på heltid nu? Och hur kunde det bli vv boende??

• Anonym
    Queenie70 skrev 2012-02-23 11:56:21 följande:
    Men...Om situationen med fadern var så olämplig att du var tvungen att flytta, hur kan då socialtjänsten tillåta att barnet bor där på heltid nu? Och hur kunde det bli vv boende??
    Manipulativ far som lyckas övertyga alla i sin omgivning. Jag sitter i liknande sits och har inte ens lyckats med att få ett schemalagt umgänge med mitt barn.
  • Queenie70
    Anonym skrev 2012-02-23 13:36:52 följande:
    Manipulativ far som lyckas övertyga alla i sin omgivning. Jag sitter i liknande sits och har inte ens lyckats med att få ett schemalagt umgänge med mitt barn.
    Fast jag förstår ändå inte. Socialtjänsten ansåg situationen som så allvarligt att du inte fick bo kvar med barnet? Hur kan samma instans sedan ändå acceptera vv boende med denna far som ansågs vara så olämplig?
  • Anonym

Det var en myndighet som gjorde soc anmälan 2006 och vi hade ingen kontakt med prima då. Vi gick hos en privatläkare med vår son. När vi valde att byta till prima var det i samband med att vår läkare som vi hade då skulle sluta. Mitt ex har aldrig varit våldsam mot barnen utan bara mot mig. Han grät floder på mötena och lovade dyrt o heligt att han skulle ändra sig...han blev tvungen att ha regelbunden kontakt med mans centrum och soc och dom hade koll på hur han skötte barnen. När allt flöt på bra och barnen inte visade ngr tendenser till att må dåligt hos honom så togs kontakterna bort. Ganska direkt efteråt så lovade mitt ex att han skulle se till att mitt liv blev till ett helvete för att jag hade låtit honom genomlida denna situation med soc.
    Min son sa till mig att pappa tycker precis som mig att du är helt dum i huvudet och pappa säger att det är du som blandar in prima men att han inte vill...mm mm...

Svar på tråden Min son vill inte träffa mig!