• Stella Jaded

Laptop som stänger av sig själv (överhettad?).

Ja vad gör man åt detta?
    Har försökt få bort eventuellt damm från fläkten, kom ut en liten liten tuss när jag dammsög datorn idag.

Någon som har en aning om vad som är fel på skiten? Den blir kanonvarm och sedan bara stänger den av sig. Går sedan inte att sätta på igen förrän den svalnat.

Jag har inget garantibevis eller något, men datorn är inte ens ett år gammal.
    Hp Elitebook 2540p om det har betydelse.

Är det kört? Ska jag kasta ut den genom fönstret? Spola ner i toaletten? Ta livet av mig? 

Alla förslag tas tacksamt emot.            

Stella hates Star Wars
  • Svar på tråden Laptop som stänger av sig själv (överhettad?).
  • Lena

hör du fläkten lite grann när datorn är igång? om inte behöver nog fläkten bytas

• Stella Jaded
    Lena skrev 2012-02-22 20:26:09 följande:
    hör du fläkten lite grann när datorn är igång? om inte behöver nog fläkten bytas
    Ja den brukar gå av och på och hålla på och greja. Känns lite som att den gör det mindre idag iofs...

Hur får man fläkten bytt då?  
    Stella hates Star Wars
  • Lena
    Stella Jaded skrev 2012-02-22 20:30:14 följande:
    Ja den brukar gå av och på och hålla på och greja. Känns lite som att den gör det mindre idag iofs...

Hur får man fläkten bytt då?  
    Låter den mycket när den kör?

De kan säkert göra det där du köpte den
  • Stella Jaded
    Lena skrev 2012-02-22 20:31:30 följande:
    Låter den mycket när den kör?

De kan säkert göra det där du köpte den
    Vanligtvis låter den ganska bra, av och till. Men det känns som att den "fläktar" mindre nu faktiskt. Man känner hur den är helt kokhet på hela högersidan...

Nja den är köpt privat så att säga. Har inga papper på den.  
    Stella hates Star Wars
  • Stella Jaded
    Sanningsdan skrev 2012-02-22 20:33:14 följande:
    Köp kylplatta!
    Även om fläkten är paj?
    Någon särskild sort som är bra? 
    Stella hates Star Wars
  • Coyote

Hp brukar väl behöva extra kylning för att funka bra, så testa kylplatta.

• Adonai

Vi hade samma problem med vår dator och blev hjälpta av ett laptopställ med fläktkylning som  vi köpte på Clas Ohlson.

• Edvina

Jag har samma problem med min laptop. Jag har hört att fler med HP har samma problem tyvärr.. På min sitter fläkten på undersidan vilket innebär att den alltid täcks när den ligger på ett bord eller i knät. Jag får bygga upp som ett ställ av böcker eller vad jag har och ställa den lite på sniskan så att fläkten är fri. Då fungerar det bättre men det är ju irriterande till tusen!

• Stella Jaded
    Adonai skrev 2012-02-22 20:38:38 följande:
    Vi hade samma problem med vår dator och blev hjälpta av ett laptopställ med fläktkylning som  vi köpte på Clas Ohlson.
    Någon särskild sort? Kan gå in på Clasan på fredag! *hysterisk*

Men är detta nåt som funkar även om fläkten nu är paj tror ni? 
    Stella hates Star Wars
Svar på tråden Laptop som stänger av sig själv (överhettad?).