Kräkbebis!!
Jag är så ledsen och orolig för min lilla Bebis :(
Hon är nu snart 5 månader och har spytt kaskader ända sedan vi låg på BB...
Hon spyr när som helst i både stora och små mängder - rinnigt, tjockt, vattnigt, illaluktande, luktfritt - kräkningar i alla dess former, konsistenser - när som helst från det att hon ätit tills det är dax för mat nästa gång.
Hon spyr så att både jag och hon får byta kläder flera gånger om dagen, och då väntar jag ändå in i de längsta med att byta på oss ... Tvätthögen är ENORM.
Detta resulterar inte bara i oro och att jag blir ledsen :( Jag har även svårt att ta mej någonstans. Det känns INTE bra att spänna fast henne i bilstolen och åka iväg när hon när som helst kan kaskadspy..
Beror detta verkligen bara på omogen magmun som Bvc och sjukvården säger?
Hur länge ska de vara såhär?
Hon började med smakportioner mild ris- och bananagröt på 4 månadersdagen. Jag ville inte vänta en minut eftersom jag hört att lite tyngd på maten kan minska kräkningarna, men de verkar snarare ha motsatt resultat :( Ger henne Baby Semp 1 Lemolac , har hört att även de kan vara bra att ge kräkbebisar!
Jag är sååå trött och ledsen :( Jag vill kunna gå barnvagnspromenader utan att oroa mej för att hon ska spy ner hela sig själv och barnvagnen ... Har du några råd?? Jag kan tillägga att hon rapar ordentligt efter varje måltid och jag har testat både att hålla henne upprätt/stillsam ca 30 min efter amning och har provat de motsatta med att lägga henne ner och låta henne sparka och fäkta som hon vill .. Ingenting verkar hjälpa :(
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 21:28
Uppdaterar ...