Akupunktur, hjälper att bli gravid?
Någon som provat akupunktur mot sin barnlöshet? Har hört att det ska kunna hjälpa och göra att man har lättare att bli gravid. Är det bara bullshit eller finns det någon sanning i det?? Någon som vet?
Någon som provat akupunktur mot sin barnlöshet? Har hört att det ska kunna hjälpa och göra att man har lättare att bli gravid. Är det bara bullshit eller finns det någon sanning i det?? Någon som vet?
Hoppas att du får svar på din fråga för jag har funderat mycket på det oxå!!!!!!!
Jag har gått hos en TCM-akupunktör, Traditional Chinese Medicine. Hon har äv funkat som en slags terapeut, underbar o prata med! Jag blev gravid redan vid 1:a kuren Pergo, slutade i ma. Nu har jag gått där ända sen i somras, jag mår bättre rent mentalt, men har inte blivit gravid igen. Tror dock att d hjälper! Akupunktur ökar blodcirkulationen i alla organ bla livmodern o kroppen "rättar till" d som e "fel".
Helt klart värt att prova! Men se t att d e en autoriserad akupunktör som har bra utbildning i Kinesisk medicin.
Lycka till!
Åhh! Vet du hur mycket det kan tänkas kosta?
Ett annat tips är att söka på gamla inlägg. Akupunktur är uppe med jämna mellanrum här inne och det finns massor med länkar till olika studier etc.
Ok, ska testa det!
Både jag och min sambo går på akupunktur nu iför vårat nästa försök, jag kan dock inte säga om det har gett resultat än. Han behandlar även min PMS som jag inte har känt av denna månad. Jag kände inte av alls att mensen skulle komma, men jag kan ju aldrig få svar på om det är pga akupunkturen.
Hejsan,
Jag bokade just tid hos en TCM akupunktör till den 17/1, kostar 500:- för 1 timme!
Tänkte försöka stimulera äggstockar etc - men även min onda nacke, ska bli spännande!
Jag betalar 400:-, hon brukar hålla på lite längre än 1 timme. Hon stressar inte utan ger en den tid man behöver. Skitbra! Hon har försökt hjälpa mig m min nacke oxå + musarm.
Helt klart värt o testa, e man nålrädd kan nog Zoonterapi vara nåt.
lycka till!
Maja - är det obehagligt på ngt sätt? är ju nybörjare....
Hej! Jag har gått på akupunktur. Jag blev gravid efteråt, men huruvida det berodde på akupunkturen eller inte, det vet jag ej, eftersom jag lyckades bli gravid en gång innan akupunkturen också. Jag tänker dock genomgå ytterligare akupunkturbehandling om jag ska göra ytterligare icsi. JAg tror i alla fall att akupunkturen hjälpte mig, om inte annat fick den mig att varva ner och slappna av.