• Krudd

    Vet ni varför jag är så fruktansvärt varm jämt?

    Har försökt googla och leta men jag hittar inget som hjälper mig. 
    Det är såhär att jag hela tiden är så fruktansvärt varm, i stort sett alltid! Kan gå i t-shirt på vintern, har alltid fönster öppna året runt. Alla andra sitter och fryser medan jag lider för det är så varmt.
    Jag fattar inte varför jag är så varm hela tiden,och det är inget litet problem utan det är sjukt jobbigt, hela sommaren är en enda lång plåga, jag känner inte att jag får tillräckligt med luft när det är så varmt, får ärligt talat panik när det blir så där sjukt varmt. och så blir jag irriterad på alla som pratar om hur skööönt det är med värmen,  jag önskar att jag kunde uppskatta det också. Folk tror jämt att jag överdriver, man åker bil med 4 pers säger vi, alla vill vrida upp värmen , och där sitter jag och håller på att "dö" känns det som... Vet inte hur jag ska uttrycka mig , allt blev en enda röra här nu... 
    Enda gången jag fryser är när jag inte har sovit eller när jag är sjuk. Eller om det är riktigt jävla kallt ute. 

  • Svar på tråden Vet ni varför jag är så fruktansvärt varm jämt?
  • Atamon

    Kunde skrivit inlägget själv faktiskt men tyvärr så har  jag har inget svar på varför det är så men det är helt klart jobbigt att vara så varm! särskilt sommartid

  • Krudd
    Atamon skrev 2012-02-23 12:30:53 följande:
    Kunde skrivit inlägget själv faktiskt men tyvärr så har  jag har inget svar på varför det är så men det är helt klart jobbigt att vara så varm! särskilt sommartid
    Ja det är skitjobbigt, när alla fryser så höjer de värmen så det blir olidligt, får ärligt talat panik ibland för det är så varmt. Orkar inte ha det så, folk tror ju jämt att man överdriver :(
  • Anonym (...)

    Om man äter för mycket kan det resultera i att man känner sig för varm. Hur ser dina matvanor ut, och är du överviktig?

  • Krudd
    Anonym (...) skrev 2012-02-27 06:17:01 följande:

    Om man äter för mycket kan det resultera i att man känner sig för varm. Hur ser dina matvanor ut, och är du överviktig?



    Det beror inte på nåt sånt, för jag äter inte för mycket. Men ja jag är lite överviktig men var likadan när jag var smal.
  • Anonym (Hyperthyreos)

    Om du har för hög ämnesomsättningen blir du intolerant mot värme. Andra symptom: hjärtklappning, viktnergång, humörsvängningar(kort stubin) mm

    Har själv haft det! Svetten rann konstant!!! (Styrs från sköldkörteln)

  • Anonym (kanske)

    Klimakteriet? Va ja har förstått kan man få det tidigare.

  • Krudd


    Anonym (Hyperthyreos) skrev 2012-02-28 00:43:01 följande:
    Om du har för hög ämnesomsättningen blir du intolerant mot värme. Andra symptom: hjärtklappning, viktnergång, humörsvängningar(kort stubin) mm
    Har själv haft det! Svetten rann konstant!!! (Styrs från sköldkörteln)

    De symptomen stämmer in förutom viktnedgången.. Det är riktigt jobbigt, och att alla alltid ska frysa så allt måste vara stängt gör det ännu jobbigare.
  • Krudd
    Anonym (kanske) skrev 2012-02-28 01:00:18 följande:
    Klimakteriet? Va ja har förstått kan man få det tidigare.

    Är 23 , men kanske är möjligt ;) Undrar om fibromyalgi kan vara nån orsak?  
  • MariaAlexandra

    Jag har samma problem. När jag har på mig något tunt plagg, tar av mig skorna
    har fläkten på så är det OK. Om jag stänger av fläkten känner jag hur varm jag blir direkt. Om man är kall kan det vara tecken på dålig circulation. Det är konstigt att det är så olika det där. När man dricker svart te blir man väldigt varm har jag märkt. Det kan vara någon obalans I kroppen. Jag gick ut barfota I snön en gång
    när jag kände mig varm. Det var på vintern I norrland så det var rätt kallt.
    Kanske en kinesisk läkare kan hitta någon orsak till det hela.

  • jingjing

    Jag har det precis likadant. Det är ett helvete att alltid vara blöt och känna sig ofräsch. Jag tror det beror på alla tabletter jag tar för muskelreumatism. Kortison,högt blodtryck, diabetes, står. Vill gärna höra från fler av

  • Michael 310

    Har samma problem med är alltid varm och vantrivs som fan med det. Fattar inte hur folk kan sitta med jackor på pendeln just nu. Jag har t shirt och håller på att smälta. Alltid varit såhär varm så vete fan vad man gör åt det?

  • Anonym (Ung man)

    Jag förstår vad du menar. jag är också alltid väldigt varm.. eller känner mig varm.. dock är min normaltemperatur 35 grader och min hud säger folk är kall som ett lik. 


    Jag har dock inte direkt problem på sommaren.. jag är såklart fortfarande varm, men inte mer än på vintern. 


    så fort jag har mer än ett lager tyg på mig och tex har långa ärmar så blir det jättevarmt och svettigt. Kan bokstavligt talat stå utomhus i minusgrader iklädd endast t-shirt och svettas. 


    är varken överviktig eller undernärd och tar inga mediciner 

Svar på tråden Vet ni varför jag är så fruktansvärt varm jämt?