Fel på ämnesomsättningen? Desperat. Snälla hjälp!
Jag blir så himla ledsen när jag tänker på hur mycket jag kämpar med att gå ner i vikt - för att få INGENTING.
Jag är 159 cm lång, vägde häromdagen 58 (fucking) kilon. Jag vet att jag är "smal" i andras ögon. Har en snygg kropp "för att ha barn" som vissa säger. Har storlek 34/36 eller S i alla kläder. Jag är inte tjock men jag vill vara smalare. Jag vill ha smalare lår, mindre mage. Jag är inte nöjd! Men jag var det när jag vägde 54.
Jag har sedan i höstas då jag bantade ner mig, gått upp cirka 4 kg och det känns inte okej!
Grejen är att jag tycker att jag är skärpt med vad jag äter. Har LCHF:at i perioder. Framförallt äter jag i stort sett inget socker. Jag har inte ätit en enda kaka eller tårta eller druckit läsk (vilket hände typ en gång i månaden tidigare). Jag är aldrig sugen på socker, slutade helt med chips och godis när jag gravid för flera år sedan och har alltså på snart tre års tid inte smakat så mycket som en chokladbit på julafton ens. Är rädd att trilla dit och sedan sitta med näven i chipsskålen varje fredag... usch. Pizza, snabbmat har jag inte ätit på minst ett halvår.
Jag är alltså inte en av dom som klagar men sen sitter med kexchokladen och mumsar. Jag är verkligen inte det! Jag har löpt två-tre gånger i veckan en lång period, så jag försöker röra på mig. Småäter aldrig. Dricker alkhohol mycket måttligt. Äter mycket måttligt med frukt pga sockret.
Känns så jävla orättvist när andra, i samma storlek som jag eller smalare, vräker i sig kakor vid varje fika. Dricker saft. Äter chips varje fredag. Osv osv. Börjar tro att det är nåt fel på min ämnesomsättning, det kan gå tre-fyra dagar utan att jag bajsar. Har det något med saken att göra? Börjar bli så desperat och är ledsen. Jag skulle också vilja unna mig ibland men det verkar som om jag går upp DIREKT alltså.
Jag kan verkligen inte förstå vad jag skulle kunna göra annorlunda.