Rädd att inte kunna bli gravid :(
Hej! Jag väljer att skriva här därför att min sambo börjar bli trött på mitt tjat och jag har fått otroligt fint stöd av människor här på familjeliv tidigare.
Jag är så FRUKTANSVÄRT rädd att jag inte kan bli gravid :( Jag och min sambo planerar barn efter jag gått färdigt min utbildning, men jag har sån otroligt stark barnlängtan och detta tänker jag på dag ut och dag in!
Jag och min sambo har varit tillsammans i 6 år (vi båda är 23 år, blir 24 i år) Jag äter p-piller sedan några år tillbaka och när vi haft sex har jag glömt ett piller då och då, men inte blivit gravid medans kompisars kompisar blivit gravid när dom glömt att ta ett p-piller (och genom att bara titta på en kille verkar det som, blä..)
Denna rädsla är jättejobbig för mig, i och med att jag tänker på det hela förbannade tiden :(
En till sak som bidrar till min rädsla är att jag har lite mörka hårstrån under min navel och nedåt och även några få mörka hårstrån runt bröstvårtorna. Jag har även lite fjun på hakan som sticker ut som jag stör ihjäl mig på (dock ljusa hårstrån) Efter att jag blivit medlem här på familjeliv såg jag några trådar om PCO och nu är jag fucking livrädd att det är det jag har..
Jag har börjat ta bort håret under min navel på en hårborttagningsklinik, och nu är nästan allt borta.
Finns det någon där ute som känner som jag eller som kan ge mig tips på hur jag ska sluta tänka såhär och oroa mig hela tiden? :(