så förvirrad jag blev
chefen boka möte med mig om mitt kommande barn. Jag skulle skriva papper om hur länge jag skulle gå...
allt vart sjukt snurrigt..jag hade planerat att jobba så länge jag kan (så klart) jag jobbar 7 dygn på 4 veckor..alltså har jag mycket tid att vila, de är ett tungt jobb, .men vi är två på dagarna så jag hoppades kunna gå en 2-3 veckor innan bf kanske veckor innan beroende hur jag mår.
Så så sitter jag där och hon frågar, hur länge ska du jobba? ehh säger jag så länge jag kan, men man kan ju söka havandepeng 60 dagar innan och de vill jag göra men man behöver ju inte gå för det. men som säkerhet, jag kan ju inte mycket alls och frågar henne om de går.
Men hon vill veta exakt på dagen. så skriver hon upp på sin blankett från vilken dag jag ska ha havandepeng till dagen jag är beräknad sedan från bf till ett halvår fram...
jag vet ju inte nu om jag ska börja jobba och gubben va hemma de dagar jag har dygn...Så ber hon mig ringa fk och berätta och kolla upp vad min lön är idär
ringer dit och killen förklarar att jag inte alls ska göra så nu, jag ska vänta på bm intyg att jag har en bebis på g sedan kolla berätta vad jag har för inkomst behöver inte nu eftersom jag ska ha lönesamtal i april...
känner mig snurrig...nu har jag ju skrivit under att jag ska gå på havandepeng från 7 de maj...fattar ni vad jag skrivit? för jag fattar inget alls längre...