• Tippi

Ensamstående pappa på heltid?

Hej!
    Är det bara jag som är ensamstående pappa på heltid? Som då har 1 eller flera barn skrivna hos sig.
    Jag har varit det i 3 år, och under den tiden har jag inte träffat eller hör någon annan.
    Så finns det några så KLIV FRAM.

/T

• Svar på tråden Ensamstående pappa på heltid?
  • sugarbabe

Jag lämnade ett meddelande hos dig och jag såg att du var gäst hos mig men lämnade inget: alltså är du inte intresserad, vilket jag accepterar...

• KEFFMAN

OK, här är jag, ensamstående sedan 99 med barn, numera är det bara ett kvar hemma, och så tar jag ett JÄTTEKLIIIIIIV!:)

Nu då?

• Tippi

Ok. Då är jag inte ensam iaf . KEFFMAN::: Har du större barn? mina är 12 o 14.

/T

• KEFFMAN

Ja, jag har en son som fyller 22 i övermorgon, han är utflugen sedan ett par år tillbaka och så har jag en kille på 9 som bor hemma hos mig hela tiden...

Det är klart du inte är ensam, jag har en kusin som också tagit hand om sina barn ensam, på gott och ont blir det allt vanligare med farsor som tar hela ansvaret för barnen.

Och, vi är väldigt bra på det också! :D

• Kloss

Jag har ensam vårdnad om min son 7 år och är pappa.

Jag fick vårdnaden genom dom i tingsrätten enligt den nya lagen 981001.
    Mamman hade ensam vårdnad och bestred gemensam vårdnad med mej men avled.
    Hon hade ensam vårdnad såsom ogift mor och vägrade vid faderskapsbekräftelsen
    gemensam vårdnad med mej.
    Jag lämnade henne.

Nu är jag hobbyexpert på familjejuridik om inte annat

• KEFFMAN

Kolla, nu är vi redan tre stycken här inne! Snart dags att bilda en egen förening! :D

• Kloss

Läs min presentation så kan ni läsa juridik när den sätts på spets och en ensam vårdnadshavare avlider och hennes släkt och exman vill adoptera etc.

Nu är jag mot min vilja "hobbyexpert" på familjerätt.
    Det är inte många situationer inom familjerätten som jag inte befunnit mej i.
    Nu har jag det bakom mej och du Keffman
    -- Jag förstår precis ditt agg mot ditt barns mor..! Hon som knarkar och strular..

Det är inte lämpligt för skrift och vad jag anser om de som utsatt mej för det jag gått igenom är inte heller tryckbart.

• Stella79

Måste bara få säga att jag är glad å läsa om er ensamstående pappor,oftast klagas det för mycket på pappor,speciellt i vårdnadstvister.
    Det är inte så ofta man träffar på en ensamstående pappa som har barnen själv,ofta tror jag tyvärr att mamman får ha barnen, just för att hon är mamman å inte för att hon är den bästa för barnen,hoppas att ni förstår vad jag menar.

• kär o galen

vad glad jag blir när det finns pappor som tar hand om sina barn tänk om det kunde finnas fler av dom.jag är sambo o har tre barn men oftas känns det som att jag har 4 barn hahaha ha det bra

• Tippi2

Jag inbillarmig iaf att jag som pappa har haft det lite enklare en många mammor.
    Ta tex dagis tiden, jag vet inte hur ofta jag var där och gnällde och skällde på saker jag tyckte va fel. Och fick känslan av att dom faktiskt lyssnade och även ändrade på saker.

Nu när dom går i skolan så har jag fortfarande samma känsla av att dom lyssnar. Om det skulle uppstå problem i skolan som det gör ibland, och jag ringer till rektorn och säger ?jag kommer! Det här måste vi diskutera? så har det inte varit något problem. Rektorn har till ochmed ringt till mig i efter hand och bett om ursäkt för att dom har betettsig oproffesionellt. Rektorn är en Hon kanske jag ska säga, men iaf mammor som jag pratar med säger ofta ? den skolan är ju hopplös dom lyssnar ju inte på en?.

Ska väl tillägga att jag är inte den stora burdusa typen, utan ganska lugn och försöker läggafram mina åsikt och ståndpunkt lugnt och sakligt.

Det funkar förmig och det tror jag beror på att jag är ensamstående pappa.

Svar på tråden Ensamstående pappa på heltid?