• mliabel

någon som testat avslappning med dyktekniken under förlossning?

Ska föda om fyra månader och har nu läst om dyktekniken under förlossning. Min mamma gjorde nåt liknande under sina tre sista förlossningar och säger att skillnaden var stor mot de två första. Både med smärta och hur lång förlossningen blev. Någon mer som har testat detta? eller har andra tips? Dela gärna med er! här är en länk om dyktekniken : dyktekniken.wordpress.com/skrivet-om-dyktekniken/det-maste-inte-gora-ont/

• Svar på tråden någon som testat avslappning med dyktekniken under förlossning?
  • FruZzz

Jag har inte provat själv än, men planerar att göra det någon gång i april...

Har fått tips om att Susanne Helis bok Föda utan rädsla till stor del är inspirerad av dyktekniken.

• AnnaApr

Blir också sugen på att prova den nu när jag ska föda i maj! :) berätta gärna hur det gått för er om no använt er av den :)

• mliabel

FruZzz, Hmm den boken måste jag läsa! Känner att jag vill vara så förberedd som möjligt!
    AnnaApr, jag föder i juni så du hinner ju före mig :)
    Svampp, vad härligt att höra! Har du lagt upp en egen förlossningsberättelse? 

Det här ska bli såå spännande och jag vill verkligen testa det här. Hoppas man klarar av det i all smärta. 

• Svampp
    mliabel skrev 2012-02-23 18:03:12 följande:
    FruZzz, Hmm den boken måste jag läsa! Känner att jag vill vara så förberedd som möjligt!
    AnnaApr, jag föder i juni så du hinner ju före mig :)
    Svampp, vad härligt att höra! Har du lagt upp en egen förlossningsberättelse? 

Det här ska bli såå spännande och jag vill verkligen testa det här. Hoppas man klarar av det i all smärta. 
    Det finns en länk till min förlossningsberättelse i min presentation och någonstans i tråden :D enklare att hitta i presentationen. Läste förövrigt Att föda av Gudrun Abascal och Föda utan rädsla, kan rekommendera båda, de kompletterar varandra.
  • mliabel

Spännande! Känner mig mer och mer övertygad om att jag vill testa det här. Börjar till och med se fram emot det istället för att vara rädd. Tack för tipsen!

• k girl

Jag använde mig av Susanna Helis verktyg under min förlossning. Skillnaden var faktiskt väldigt stor jämfört med hur det var under min första. Jag klarade till exempel av att somna mellan värkarna tills dess att jag var i aktiv förlossning. Och när jag var i aktiv förlossning gick det betydligt bättre att ta de väldigt kraftiga öppningsvärkar jag fick. Min första förlossning tog nio timmar från det jag var öppen åtta cm, min andra förlossning tog en timme och tjugo minuter från det jag var öppen fyra.

• turpis

Funkade väldigt bra för mig med under förlossning nr 2. Somnade också mellan värkarna! Läser också Helis bok inför treans födelse!

• mliabel

Min undran är bara hur man egentligen lyckas slappna av under en så stark värk? hur är det möjligt? Det låter så lätt och fantastiskt när ni berättar men jag är rädd för att man inte ska klara av det pga av smärtan.

Svar på tråden någon som testat avslappning med dyktekniken under förlossning?