5 dagar sen mens, gjorde jag fel på testet?
Jag har väldigt regelbunden mens, den är vanligtvis som en klocka. I lördags skulle den ha kommit, men den kom aldrig och det enda jag har känt av är en svag mensvärk sen i söndags. Mina bröst är inte svullna eller något. Jag känner alltså inga direkta tecken på att den är på väg. Det brukar jag göra.
Mensen är alltså 5 dagar sen, och det har den aldrig tidigare varit.
Och jag har fullständig panik för vi kan inte ta hand om ett barn just nu. Jag gråter som om jorden håller på att gå under, för det är så det känns. Kan inte sova utan bara ligger ner som ett vrak. De senaste dagarna har jag läst om aborter och varit helt inställd på att jag är gravid och sett framför mig hur jag om ett par dagar/veckor går igenom det hemskaste tänkbara - abort.
Idag gjorde jag ett graviditetstest och det gav svaret "inte gravid".
Men jag undrar nu om jag gjorde något fel:
Man skulle ha stickan i kisset i "endast 20 sekunder" men eftersom jag är helt jävla oduglig på allt så tog jag aldrig tid, så jag kan ha haft den i 15 sekunder och lika gärna 25 sekunder. Det står också att man kan "kissa på stickan i 5 sekunder" men jag var inte särskilt kissnödig, så jag kissade väldigt lite i en plastmugg och lutade plastmuggen så att hela stickan kunde vara i.
Kan jag slappna av, sluta gråta och lita på svaret tror ni? Eller sabbade jag testat?
Använde mig av clearblue digital... Kommer göra om det i helgen för jag är helt psykiskt förstörd. Jag skakade av lättnad i tio minuter, sen började jag tänka på allt fel jag säkert gjorde och är på ruta ett igen. Det här är det värsta jag varit med om i mitt vuxna liv.