• Anonym (Konstigt???)

Har ägglossning men test visar negativt.

Hej!
    Tänkte höra om någon annan har testat med ägglossningstester som visat negativt fast du själv vetat om att du har haft ägglossning just då?
    Jag känner av min ägglossning väldigt väl då jag får sjukt ont i magen och får flytningar som är sega och genomskinliga och enligt ägglossningskalendrar också säger att jag har ägglossning. MEN ägglossningstesterna visar negativt.  

• Svar på tråden Har ägglossning men test visar negativt.
  • Vickan I

Bara för att man får ägglossninssekret och smärta så är det tyvärr ingen garanti för att ett ägg faktiskt också släpper. Lh i kroppen kan börja stiga för att äl är på gång, man börjar få symptom, men det når ibland aldrig den nivån så att ett ägg släpper, dvs inget utslag på test heller.

• Anonym (Konstigt???)

Men får man mens om man inte har äglossning jag är ingen expert på detta. Äglossningstestet visade starkare för en vecka sen än vad dom gjort idag. Men då hade jag inga symtom på nån ägglossning

• isadora81

Fortsätt testa några dagar till så blir testen säkert starka snart. Annars kan du mäta kroppstemperaturen med en termometer varje morgon och registrera i en kurva. Då ska man kunna se när ägglossning har inträffat eftersom temperaturen höjs. Jag har precis klickat hem en termometer så jag vet inte riktigt hur det funkar, men jag har hört många som gör det och säger att det syns tydligt.

• Vickan I

Har man regelbunden mens så brukar äl fungera som det ska också. Vid utebliven äl kan meneden bli lite sen, sparsam el helt utebli. Men man brukar säga att en frisk kvinna har äl ca 10ggr/året så att det hoppar över en cykel är inget konstigt.

• Anonym (Konstigt???)

Men min mens har kommit mellan 3 och 7 dagar för sent ända sen jag slutade med mina p-piller den här gången. Vilket är 3-4 månader sen. Betyder det att jag inte haft någon ägglossning då? Men jag har ju blött hur mycket som helst när den väl kommit igång.

• Konvaljen

Jag hade strul med ägglossningen för några år sedan. Kände av den i kroppen men testerna var negativa. Gick på utredning eftersom vi försökte få barn och via prover visade det sig att jag inte hade någon ägglossning, trots att det kändes så. Jag hade mens ändå ska tilläggas.

• Anonym

Jag trodde att jag visste när jag hade ÄL, men så började jag testa inför bebisverkstad. Och så fel jag hade, ÄL kom senare än jag tidigare hade trott. Men symptomen kan ju komma några dagar inban.

• Anonym (Konstigt???)

Konvaljen hade du några barn sen tidigare?
    Jag har ju 2 sen innan det behöver i och för sig inte vara någon garanti men i alla fall.
    Tänk om jag inte har ägglossning längre?  

• Konvaljen
    Anonym (Konstigt???) skrev 2012-02-23 19:05:05 följande:
    Konvaljen hade du några barn sen tidigare?
    Jag har ju 2 sen innan det behöver i och för sig inte vara någon garanti men i alla fall.
    Tänk om jag inte har ägglossning längre?  
    Ja, ett där det aldrig strulade med vare sig mens eller ägglossning. Det krånglade till sig efter att jag använt p-ring och sedan tog det ett år och en Pergotimekur innan jag blev gravid. Dock är jag nu gravid för fjärde gången (varav ett missfall) och det har tagit sig direkt så det verkar ha varit en engångsgrej om man får säga så det där året då vi försökte få till sonen.
Svar på tråden Har ägglossning men test visar negativt.