Handsvett, finns det fler? Vad för hjälp kan jag få?
Jag har haft handsvett så länge jag kan minnas, men värre på senare tid. Har även haft kraftig armsvett men under armarna hjälper Absolut torr, på händerna funkar inget! Det blir även blött på rumpan när jag sportar vilket är väldigt pinsamt. Har nu gått till vårdcentralen, men SÅ KLART är händerna ganska torra där. Ska se om det är fel på sköldkörteln, dock tror jag inte det och kommer då bli vidareskickad till hud klinik. Läkaren verkade dock ganska skeptisk, trots att det här problemet gör att jag inte kan leva som jag vill, vågar tex inte börja sporta för jag är så rädd att nån kommer känna min handsvett/se den. Har prövat Bats, Absolut torr men inget fungerar, Absolut torr fungerar bara på fingrarna men min hud i handflatan ser hemsk ut efter den (irriterad och huden lossnar).
Vad finns det för hjälp mot handsvett? Finns det hopp för mig? Och finns det andra som jag? Min läkare pratade om botoxinjektioner, men var osäker på om man kan få sånt i handflatan, även att man kan komma åt fel nerver vilket gjorde mig jätte rädd!! Måste jag alltid leva såhär eller? :(