• Anonym (svettdrottningen)

Handsvett, finns det fler? Vad för hjälp kan jag få?

Jag har haft handsvett så länge jag kan minnas, men värre på senare tid. Har även haft kraftig armsvett men under armarna hjälper Absolut torr, på händerna funkar inget! Det blir även blött på rumpan när jag sportar vilket är väldigt pinsamt. Har nu gått till vårdcentralen, men SÅ KLART är händerna ganska torra där. Ska se om det är fel på sköldkörteln, dock tror jag inte det och kommer då bli vidareskickad till hud klinik. Läkaren verkade dock ganska skeptisk, trots att det här problemet gör att jag inte kan leva som jag vill, vågar tex inte börja sporta för jag är så rädd att nån kommer känna min handsvett/se den. Har prövat Bats, Absolut torr men inget fungerar, Absolut torr fungerar bara på fingrarna men min hud i handflatan ser hemsk ut efter den (irriterad och huden lossnar).

Vad finns det för hjälp mot handsvett? Finns det hopp för mig? Och finns det andra som jag? Min läkare pratade om botoxinjektioner, men var osäker på om man kan få sånt i handflatan, även att man kan komma åt fel nerver vilket gjorde mig jätte rädd!! Måste jag alltid leva såhär eller? :(

• Svar på tråden Handsvett, finns det fler? Vad för hjälp kan jag få?
  • Anonym (Jag med)

Hemskt men blev nästan glad när jag såg att det fanns en till som mig!
    Jag har med problem med handsvett och armsvett. Och sökte för ett tag sedan på vårdcentralen och till svar fick jag att jag var i oblands och att varken botox eller operation funkade speciellt bra.

Gick dit i hopp , gick  därifrån ledsen...
    Svettas sönder alla t-shirtar så måste köpa nya minst 3-4 gånger i månaden ( dyrt tyvärr)
    Har med provat allt du har TS men min hud blir snustorr och jätte röd så det kan jag bara ta till dom dagar jag "måste" vara torr.

Har en hemlig drömm att få hålla en kille i handen en dag....men hur ska detta gå..när man är så äcklig...        

• IkeaKastrull

Testa botox, har hjälpt mig enormt mycket! De kan även ge i händerna.

• Anonym (svettdrottningen)
    Anonym (Jag med) skrev 2012-02-23 18:41:51 följande:
    Hemskt men blev nästan glad när jag såg att det fanns en till som mig!
    Jag har med problem med handsvett och armsvett. Och sökte för ett tag sedan på vårdcentralen och till svar fick jag att jag var i oblands och att varken botox eller operation funkade speciellt bra.

Gick dit i hopp , gick  därifrån ledsen...
    Svettas sönder alla t-shirtar så måste köpa nya minst 3-4 gånger i månaden ( dyrt tyvärr)
    Har med provat allt du har TS men min hud blir snustorr och jätte röd så det kan jag bara ta till dom dagar jag "måste" vara torr.

Har en hemlig drömm att få hålla en kille i handen en dag....men hur ska detta gå..när man är så äcklig...        
    Jag med! Blir plaskblöt i handen av bara tanken just nu :( det är inget roligt alls. Jag blir också helt stel när nån försöker röra min hand, eller när jag vet att jag ska hälsa på någon, gör allt för att undvika. Det är hemskt det här.

Blir också glad av att höra att det finns fler, även om man ju önskar att alla slapp vårat problem! Operation kommer jag aldrig våga tror jag, men botox vill jag verkligen få prova... har levt med det här alldeles för länge och det känns som det bara blir mer och mer svett och jag undviker alla hand situationer så gott det går.

Hur gammal är du? Jag är 25.
  • Anonym (Jag med)
    Anonym (svettdrottningen) skrev 2012-02-23 18:55:35 följande:
    Jag med! Blir plaskblöt i handen av bara tanken just nu :( det är inget roligt alls. Jag blir också helt stel när nån försöker röra min hand, eller när jag vet att jag ska hälsa på någon, gör allt för att undvika. Det är hemskt det här.

Blir också glad av att höra att det finns fler, även om man ju önskar att alla slapp vårat problem! Operation kommer jag aldrig våga tror jag, men botox vill jag verkligen få prova... har levt med det här alldeles för länge och det känns som det bara blir mer och mer svett och jag undviker alla hand situationer så gott det går.

Hur gammal är du? Jag är 25.

Jag är 28. Så skönt att Du förstår mig! Det är verkligen jätte jobbigt. Såg att ovan skrev att botox funkade för h*n. Jag vet inte om jag vågar prova det än, hur tänker du? Och pris? Är det dyrt?
  • Anonym (Jag med)
    IkeaKastrull skrev 2012-02-23 18:53:38 följande:
    Testa botox, har hjälpt mig enormt mycket! De kan även ge i händerna.
    Kan du berätta lite mer ingående hur allt gick till? :) Så glad att det hjälpte dig! 
  • Anonym (Op?)

Jag har opererats, det funkar kanon!
    Nu, efter mer än 20 år, så har det kommit tillbaka lite men inte alls som innan.

Jag hade ett knep när vi skulle ha kalas hemma och jag var tvungen att ta i hand, jag målade alltid naglarna i sista minuten och skyllde på det för att slippa hälsa på gästerna :)

• Anonym (Jag med)
    Anonym (Op?) skrev 2012-02-23 20:36:33 följande:
    Jag har opererats, det funkar kanon!
    Nu, efter mer än 20 år, så har det kommit tillbaka lite men inte alls som innan.

Jag hade ett knep när vi skulle ha kalas hemma och jag var tvungen att ta i hand, jag målade alltid naglarna i sista minuten och skyllde på det för att slippa hälsa på gästerna :)

Åh vad himmla bra knep!! Tack, för nu stjäl jag det av dig!!! :D Så ser du någon som målar naglarna på stan så är det bara jag :)
    Operation...hjälpt, lite rädd för sånt, men exakt hur gick det till? Och fanns det några biverkningar? ( Jag har f.ö dåligt läkekött) 
  • Anonym (Op?)
    Anonym (Jag med) skrev 2012-02-23 21:01:52 följande:
    Åh vad himmla bra knep!! Tack, för nu stjäl jag det av dig!!! :D Så ser du någon som målar naglarna på stan så är det bara jag :)
    Operation...hjälpt, lite rädd för sånt, men exakt hur gick det till? Och fanns det några biverkningar? ( Jag har f.ö dåligt läkekött) 
    På mig gick de in på var sida om halsen med titthål, ca en cm långa, och skar av någon nerv under narkos. Jag gjorde det på Mölndals Sjh, vet inte om de gör det längre.

Biverkningarna kan vara "kompensationssvettningar" på resten av kroppen.
    Jag svettas på ryggen efter op, det gjorde jag aldrig innan. Å andra är sidan är det inte alls samma sociala handikapp som att svettas om händerna!
Svar på tråden Handsvett, finns det fler? Vad för hjälp kan jag få?