• Anonym (Ts)

Vad tjänar en operationsundersköterska?

Hej.
    Vad tjänar en operationsundersköterska ungefär? Någon som vet?
    Lade tråden här för att jag inte vill avslöja att jag söker nytt jobb...
    Mvh....

• Svar på tråden Vad tjänar en operationsundersköterska?
  • Anonym (Vickie)

Ungefär som vilken undersköterska som helst inom landstinget?

• camvet

Jag är en op-usk o tjänar  som vilken usk som helst.! 

Mamma till Axel 04 och Anja06. Mf0711
  • Anonym (Ts)

Hur mycket är det ungefär? 20-22000?

• Anonym
    Anonym (Ts) skrev 2012-02-23 20:08:23 följande:
    De uskor jag jobbar med, och som jobbat minst 10 år, tjänar ungefär så mycket.
  • Anonym (Ts)

Camvet: vad är det för arbetsuppgifter? Är det bara assistera vid op eller andra saker också?

• Anonym (Vickie)
    Anonym (Ts) skrev 2012-02-23 20:08:23 följande:
    Beror på hur lång arbetslivserfarenhet (som usk) du har, men det är inte helt orimligt efter 7-10 år som usk, iaf inte inom SLL.
  • Anonym (Ts)

Har ca 10 års erfarenhet men bara inom äldrevården- sedan flera år jobbar jag i en helt annan bransch- är därför lite osäker på vad man tjänar nuförtiden som usk...

• camvet

sJag ser till att ssk kan hålla sej steril genom att öppna förpackningar under op, duckar upp till operationer med en ssk,mellan städar på salen förbereder patientein inför operationen på salen.Ibland packar jag instrument inför sterilisering.Beställaer inplantat till operationer.Har jobbat inom operation i 4 år innan har jag jobbatsedan 1985 8 vården o tjänar 21775kr/mån på heltid.

• Anonym (Ts)

Låter som ett intressant jobb. Tack för svaret!

• Anonym
    camvet skrev 2012-02-23 20:28:22 följande:
    sJag ser till att ssk kan hålla sej steril genom att öppna förpackningar under op, duckar upp till operationer med en ssk,mellan städar på salen förbereder patientein inför operationen på salen.Ibland packar jag instrument inför sterilisering.Beställaer inplantat till operationer.Har jobbat inom operation i 4 år innan har jag jobbatsedan 1985 8 vården o tjänar 21775kr/mån på heltid.
    Låter knappast som något man måste vara undersköterska för! Varför måste man vara det när man är hjälpreda och inte har patientansvar? OBS inget illa menat.
  • camvet

Ja iblan kan det ju hända att man har ganska sjuka patienter nu har jag ju inte varit på just dem ännu jag är på ortopedsidanmed  händer o fötter vi kan ju få in ganska stora trauman ,tex vedklyvskador mm Snart ska jag läras upp på trauma allt från handledsfrakturet till stora bäcken frakturer.Kan vara frakturervar som helst kroppen 
    Glömde skriva att mitt jobb är oxå att tapa patienten på urin o sätta ktater vid behov! 

Svar på tråden Vad tjänar en operationsundersköterska?