Vad tjänar en operationsundersköterska?
Hej.
Vad tjänar en operationsundersköterska ungefär? Någon som vet?
Lade tråden här för att jag inte vill avslöja att jag söker nytt jobb...
Mvh....
Hej.
Vad tjänar en operationsundersköterska ungefär? Någon som vet?
Lade tråden här för att jag inte vill avslöja att jag söker nytt jobb...
Mvh....
Ungefär som vilken undersköterska som helst inom landstinget?
Jag är en op-usk o tjänar som vilken usk som helst.!
Hur mycket är det ungefär? 20-22000?
Camvet: vad är det för arbetsuppgifter? Är det bara assistera vid op eller andra saker också?
Har ca 10 års erfarenhet men bara inom äldrevården- sedan flera år jobbar jag i en helt annan bransch- är därför lite osäker på vad man tjänar nuförtiden som usk...
sJag ser till att ssk kan hålla sej steril genom att öppna förpackningar under op, duckar upp till operationer med en ssk,mellan städar på salen förbereder patientein inför operationen på salen.Ibland packar jag instrument inför sterilisering.Beställaer inplantat till operationer.Har jobbat inom operation i 4 år innan har jag jobbatsedan 1985 8 vården o tjänar 21775kr/mån på heltid.
Låter som ett intressant jobb. Tack för svaret!
Ja iblan kan det ju hända att man har ganska sjuka patienter nu har jag ju inte varit på just dem ännu jag är på ortopedsidanmed händer o fötter vi kan ju få in ganska stora trauman ,tex vedklyvskador mm Snart ska jag läras upp på trauma allt från handledsfrakturet till stora bäcken frakturer.Kan vara frakturervar som helst kroppen
Glömde skriva att mitt jobb är oxå att tapa patienten på urin o sätta ktater vid behov!