Hjälp! Hur löser ni de här situationerna?
Vi har ett par problem (egentligen är det väl samma problem) som jag hoppas att ni smarta människor ska kunna hjälpa oss med!
Dottern visar ofta om än inte alltid när det är dags att kissa och när jag säger att hon visar det menar jag TYDLIGT. Hon vrålar och vrider sig som en mask. Man ska vara både blind och döv för att missa att nånting är fel. Är vi hemma är det lugnt och hon visar lite "subtilare", kanske för att vi erbjuder toan tidigare men är vi ute eller när hon sover så drar sirenen igång
På natten är det ju nära till toan men sätter man henne på den hinner hon ju vakna innan man fått av henne pjamasen. Visst, hon kissar på toan och det är ju bra men man får börja om från början med att söva vilket kan ta en bra stund Vi har bytt till 2delad pjamas och förhoppningsvis kommer det hjälpa lite men... Alternativet att skippa blöja helt funkar inte heller eftersom hon i kanske 20% av fallen sover rakt genom kissandet. Det skulle bli en olycka var eller varannan natt vilket känns lite för ofta.
Nästa fundering gäller när man är ute, långt från närmaste toa. Vi har aldrig fått kläm på det där med att hon ska kissa medan vi håller henne. Hur gör man? Speciellt om det är en kall dag med snålblåst och kanske lite regn. Ta av overallen, hoppas på att hon kissar när vi håller henne och sen försöka få på overallen igen? Känns inte som ett realistiskt alternativ men samtidigt blir hon verkligen förtvivlad!
Snälla hjälp! Vi vet verkligen inte hur vi ska lösa det här!