• Emmyl

    Hur är förlossningen på Akademiska i Uppsala?

    Hör gärna om era erfarenheter från både förlossning och BB!

  • Svar på tråden Hur är förlossningen på Akademiska i Uppsala?
  • Callan

    Tycker det beror alldeles på vem man träffar på.
    HAr fött 2 barn där och båda gångerna avverkat 3-4 skift av personalen
    En del toppen, andra ok och somliga blev utbytta. 

    BB upplevde jag rätt bra. Blev lämnade ifred rätt mycket, ville mest hem och de kände väl att vi hade det bra.
    Vet andra som haft en del riviga tanter på BB som de inte trivts med och en del gillar det desto mer.

    Över lag en helt ok upplevelse/vård. 

  • Emmyl
    Callan skrev 2012-02-23 20:53:08 följande:
    Tycker det beror alldeles på vem man träffar på.
    HAr fött 2 barn där och båda gångerna avverkat 3-4 skift av personalen
    En del toppen, andra ok och somliga blev utbytta. 

    BB upplevde jag rätt bra. Blev lämnade ifred rätt mycket, ville mest hem och de kände väl att vi hade det bra.
    Vet andra som haft en del riviga tanter på BB som de inte trivts med och en del gillar det desto mer.

    Över lag en helt ok upplevelse/vård. 

    Vad var anledningen till att de blev utbytta tex?
  • Callan

    Att jag inte trivdes med stilen på dem helt enkelt.
    De passade inte ihop med mig, personkemi. 

  • Milletti

    Jag tyckte de var fantastiska på förlossningen! Och jag hann med tre olika skift under min låååånga förlossning

  • Emmyl
    Milletti skrev 2012-02-24 13:20:40 följande:
    Hälften av inlägget försvann. BB däremot tyckte jag var kasst med ointresserad personal

    Tråkigt att höra. Kasst för att personalen var ointresserad, eller fler anledningar? Förhoppmningsvis kommer jag inte att spendera så mycket tid på BB. =)
  • Milletti

    Ointresserad personal, man var tvungen att be om saker flera gånger innan nåt hände. De ville mest sitta på expeditionen och prata i telefon.. Men vi stack så fort vi kunde

  • Mar ia

    Jag har fött två barn i Uppsala.

    1:a förlossningen var okej men de var dåliga på att lyssna. 
    2:a förlossningen var hemsk. Jag blev lämnad, ignorerad och fick inte hjälp med någon bedövning överhuvudtaget. Jag blev rädd av att inte få ha någon kontroll och att de inte lyssnade på mig.

    BB var inte bra någon av gångerna, personal som inte lyssnade och skitäcklig mat. 

    3.e barnet födde jag med planerad igångsättning p.g.a. rädsla. Där var de jättebra på förlossningen och lite halvintresserade på Hotell BB.  

Svar på tråden Hur är förlossningen på Akademiska i Uppsala?