• scrapparlotta

Träna tidigt, äta frukost då??

Ska börja träna lite på gym tänkte jag, men ska försöka gå dit rätt tidigt på morgonen......typ vid 8 tiden, är inte så många där då. Men hur ska jag göra med frukosten? Jag tror jag måste äta innan, annars tror jag att jag mår dåligt. Men vad och när ska jag äta....och äta efteråt åxå va??

• Svar på tråden Träna tidigt, äta frukost då??
  • scrapparlotta
    Din mamma skrev 2012-02-23 22:39:26 följande:
    Havregrynsgröt och en banan är en bra start som mättar lagom.

Blir det inte för mycket innan en träning? Sen har jag svårt att få ner havregrynsgröt om jag inte får häva på massa sylt eller socker....hehehe...och då försvinner det nyttiga...
  • Ellast

Suck. Mina inlägg halveras. Iaf så åt jag inget innan träningen 5;45 förrut. Nu tränar jag dock 9:30

• Ellast

Då äter jag kesella med blåbär och 2St Low carb bröd med skinka och kalkon .

• scrapparlotta
    Ellast skrev 2012-02-23 22:50:09 följande:
    Jag brukade träna tidigt förrut 5;45,

Ok, men åt du nåt innan då?
  • Gladskit

Ska du styrketräna så är det nog bra om du äter något innan.
    Däremot om det är konditionsträning/fettförbränning så brukar inte jag behöva göra det.
    Men jag tycker det beror lite på när du går upp också. Går du upp vid 6 och ska träna kl 8 så lär du ju hinna bli hungrig. Om du däremot går direkt hemifrån när du vaknar så kanske det inte behövs något innan.

Jag går upp 6 de mornar jag ska träna, är på gymet vid 06.30 och löptränar en timme. Då har jag inte ätit innan, skulle aldrig fungera. Utan jag kompletterar direkt efteråt med en proteinshake (vid 7.45 ungefär) och så tar jag en LCHF-smörgås med pålägg och äter "frukost" på jobbet vid 08.30.

Jag försöker ju att äta protein & fett efter träningen, för det är det jag vill att kroppen ska bränna. Kör LCHF så jag undviker kolhydrater så gott det går. Annars hävdar ju många att det är just kolhydrater man bör fylla på med efter ett träningspass. Men jag har tränat 3-4ggr/vecka och ätit LCHF över ett år nu och det är inga problem att återhämta sig utan kolhydrater.

• PTfannykangas

Ät litegrann innan om du vill (eller en proteinshake), men viktigast är att du äter efter. Jobbigt att träna om du är hungrig. Sen skulle jag äta mer kvällen innan om jag skulle träna tidigt dagen efter innan frukost. Kör hårt!

Svar på tråden Träna tidigt, äta frukost då??