• Anonym

Någon som testat/vet ngt om fettreducering med ultraljud?

Caviation heter det jag tänker på. Någon som vet om det fungerar?

• Svar på tråden Någon som testat/vet ngt om fettreducering med ultraljud?
  • Anonym

Har gjort 3 behandlingar på Solna Hälsoklinik.
    Följde kostråden slaviskt.
    Enligt dem gick jag ner 2-3 cm i midjan per gång.
    Men när jag mätte hemma var det exakt samma före den första & efter den sista. (Vet att jag mätte på exakt samma ställe, eftersom jag har en tat. att gå efter) Reagerade på att de inte hade måttbandet på samma ställe på taten före & efter behandlingen.
    Så nej, jag skulle vilja påstå att det inte fungerar..

• Lisa A

Hej!
    Jo då, det fungerar med kavitation om de har en godkänd maskin och inte någon "leksak". Men ta referenser på salongen du söker dej till. Kolla deras hemsida efter före och efterbilder.
    Lycka till =) 

• Lisa A

Hej igen =)
    Gå in på min hemsida www.salonggetstarted.se om du vill och titta på bilder som jag lagt in på mina kunder . Jag har bara 100% nöjda kunder, vilket jag är stolt över. Ca 6 st behandlingar behöver mina kunder komma på. Beror lite på hur mycket fett du vill ta bort. Vissa har kommit enstaka gånger endast pga att de har varit nöjda sedan.

• Lisa A

Ja det är bra att det blir en upprensning på marknaden. Att det är utbildad personal som utför behandlingen. I andra länder där kavitationsbehandlingar görs utförs av en läkare eller sjuksköterska. Här i Sverige behöver du inte ha någon utbildnings alls inom medicin eller hur kroppen fungerar.
    Det är viktigt att den som utför kavitation förstår vad som händer i kroppen, varför man inte kan behandla vissa kunder.

• Jon the papa

Nej nej nej, NEJ NEJ NEJ. Det fungerar inte så. Det är en total omöjlighet att "bränna fett" Finns ingen som helst belägg för att det ens är fysisk möjligt att fungera. Om den nu skulle förstöra fettceller, vart tar dessa då vägen? Fett kan enbart "brännas" när den används som energikälla utav kroppen. Det finns INGET <---- annat sätt som fett kan brännas eller tas bort på. Eller jo via fettsugning då man aktivt suger ut fettet. 

ALLT annat är hyckleri och enbart metod att suga ut pengar ifrån en plånbok och hopp ur människor. Spelar ingen som helst roll hur mycket du utbildar dig. Kroppen fungerar inte så. Och hade maskinen fungerat på det sättet som den påstår sig göra så skulle den vara rent livsfarlig. Så ja, snälla kolla på programmet som länkades här över. 

Och det betyder inte att bara den maskinen inte fungerar. Hela tanken och ideen fungerar inte alls. Helt meningslöst. Ta o lär er istället hur kroppen fungerar och ät rätt så går man ner i vikt. Ska man ner i vikt så ska man äta rätt och kolhydratsreducerat. Det är det enda vettiga sättet att gå ner i vikt.

Äta bort vikt.
    Träna för att hålla kroppen i trim.

Inte träna för att kunna äta. 
    Och inte träna för att bränna fett.

Och sånna här maskiner funkar inte. Punkt!

Enda som funkar isåfall är fettsugning.  

• Anonym

Finns alltid NEJ säjare som är rädda för ny teknik, så kommer det alttid att vara

• Anonym

Hittills är det ingen som skrivit som testat och varit nöjd...

Vad någon som säljer tjänsten påstår, det är fullkomligt ointressant.

• Anonym

Se plus på svt play det går INTE kroppen kan heller inte bryta ner fettet så det betyder att OM det skulle funka så simmar fettet runt i din kropp istället man vet heller inte vilka biverkningar du kan få av detta men den blir väldigt varm föså du kan få bränskader (plus mätte aparaten till 70 grader) man behöver heller ingen som helst utbildning för att få utföra denna teknik på andra det tycker jag säger en hel del!

• Jon the papa
    Anonym skrev 2012-10-23 12:34:46 följande:
    Finns alltid NEJ säjare som är rädda för ny teknik, så kommer det alttid att vara
    Haha jo eller så finns de de som faktiskt förstår sig på teknik som fungerar och vilken som inte fungerar. Denna metod är helt och hållet hittepå. 

Hade denna teknik fungerat och magiskt "trollat bort" fett så hade det stått på varenda löpsedel och medicinsk tidning. Detta är någonting som inte ens kan fungera. Hur ska fettet transporteras bort då tänker du? Och om då detta skulle funka precis som det sägs. HUR FASEN skulle inte de omkringliggande cellerna inte ta skada isåfall ? 

Nä detta är ett jäkligt bra sätt att tjäna pengar på folks okunskap och lathet. Det är grymt lätt att tjäna pengar på folks drömmar. Du blir inte smal och fin om du inte a: äter dig till det och tränar upp kroppen eller b: genomgår en fettsugning. Jag rekommenderar starkt alternativ a. 

• Jon the papa
    Lisa A skrev 2012-10-22 20:39:23 följande:
    Hej igen =)
    Gå in på min hemsida www.salonggetstarted.se om du vill och titta på bilder som jag lagt in på mina kunder . Jag har bara 100% nöjda kunder, vilket jag är stolt över. Ca 6 st behandlingar behöver mina kunder komma på. Beror lite på hur mycket fett du vill ta bort. Vissa har kommit enstaka gånger endast pga att de har varit nöjda sedan.
    Så nu har jag läst din sida. Så du menar alltså att cellerna får sönder så att "saften" i dem sipprar ut och sen måste du motionera bort "saften". Det är skrämmande att du verkar tro på det här själv och utför det mot betalning på folk.  HUR hittar detta specifikt fettcellernas väggar och punkterar dem så att "saften" rinner ut? UTAN att träffa andra celler? Fasen jag måste också börja lura folk och leva på deras drömmar, verkar som ett riktigt effektivt sätt att tjäna pengar. 
  • Lisa A

Att det endast bildas kavitation, som det heter,  sker i en fettcell beror på att alla celler ser olika ut. Tex en muskelcell ser inte likadan ut som en nervcell eller fettcell. Denna metod är relativt ny i Sverige, men har används under flera år i andra länder. Eftersom den inte funnits så länge i Sverige är inga studier gjorda här, utan endast från andra länder bl.a England och USA. Studier och dokumentationer har gjorts på x antal personer med blodprovstagningar, ultraljud av blodkärl, inre organ, före och efter behandlingar. Detta har upprepats innan och efter varje behandling under några månaders tid. INGENTING har blivit påverkat av kavitationsbehandlingen mer än att försökspersonerna blivit av med fett.
    Jag har hållit på i 1½ år nu och har endast nöjda kunder. Jag har aldrig skadat någon, det är ingen som fått ont efter behandling varken kortsiktigt eller långsiktigt. Jag har även läkare som kunder hos mej.

Som tur är står det alla fritt och tycka och tänka vad man vill. Jag vet vad jag håller på med och är säker på behandlingsmetoden annars skulle jag ALDRIG hålla på med detta.

Jag lurar ingen och det skulle ingen av mina kunder tycka heller.

Svar på tråden Någon som testat/vet ngt om fettreducering med ultraljud?