• Cavve

Tips på bra mvc i Västerås mottages tacksamt!

Hej!

Det är dags för inskrivning på mvc för min del, men jag trodde i min enfald att det bara fanns en mvc på sjukhuset, som jag naturligtvis skulle börja på.

Riktigt så var ju inte fallet när jag ringde sjukhuset och nu har jag ingen aning vilken jag ska välja? Det kanske är mest praktiskt att välja sjukhuset, jag har ingen aning om hur många besök det handlar om?

Min gynekolog det senaste året har jag haft privat, och då jag blev lite besviken på dem vet jag inte om jag vill börja gå hos barnmoskan där.

Var går ni andra?

• Svar på tråden Tips på bra mvc i Västerås mottages tacksamt!
  • johandra

Jag går på Carema barnmorskemottagning nere på stan...Ligger på kopparbergsvägen 17...Har en jättegullig bm där som heter Heléna...Jag har inte gått hos nån annan här så jag kan inte jämföra med nåt men dom verkar bra iaf

Det beror väl lite grann på vart du bor oxå tror jag, ring till din vc annars o fråga dom vilken bm du tillhör..

Grattis o lycka till!

• kentmaximus

Jag kan rekommendera kvinnoläkarna, de finns på Vasagatan mittemot Högskolan. Jag gick där med min son och kommer att gå där med nästa om allt går bra.
    Det är en privat mottagning så jag vet inte hur det fungerar om man inte hör till den genom husläkaren.

Annars så kan du väl höra med din husläkare (om du har nån) vilken mvc mottagning du hör till.

Lycka till!

• Cortina79

Jag har min mvc på Viksäng, där har dom två bm, Eva som jag har är urgullig och jättesnäll. Henne kan jag varmt rekommendera.

• BeDee

Jag går på Citypraktiken, Storagatan, jag är jätte nöjd. men jag vet inte hur det går till för jag går pga att jag har min familjeläkare där... får man välja hur som helst? Ring och fråga...

/Disah

• Cavve

Tack för tipsen! Jag vet inte heller om jag kan gå till någon annan än min familjeläkare, vilken tydligen är Servicehälsan, där jag har varit en gång och träffat en allmänläkare och har inte någon lust att fortsätta där.

Hos Kvinnoläkarna har jag varit en gång och lämnat cellprov, så jag kanske ska kolla med dem.

Svar på tråden Tips på bra mvc i Västerås mottages tacksamt!