• Sukayna

Deltagare sökes för undersökning om syskonsvartsjuka - en magisteruppsats

Hej!

Jag heter Fatima Moubadder. Jag skriver min magisteruppsats på Barn- och Ungdomsvetenskapliga institutionen - Stockholms Universitet. Det ämne som jag valt att undersöka är syskonsvartsjuka och hur föräldrar hanterar barnens svartsjukereaktioner.

Jag söker kontakt med föräldrar som kan tänka sig att delta i undersökningen som baserar sig på telefonintervjuer. 

Tyvärr finns det ingen tillräcklig svensk forskning om syskonsvartsjuka, därför är deltagandet i denna undersökning av vikt för att berika den svenska forskningen och sprida kunskap. 

Fokus för min magisteruppsats är alltså svartsjukereaktioner som förekommer mellan syskonen och hur dessa hanteras av föräldrarna. 

Jag söker därför dig som är förälder till ett 6-8 år gammalt barn. Barnet ska ha minst ett syskon och du ska ha märkt att barnet upplever någon form av svartsjuka gentemot någon av sina syskon. 

Intervjuerna kommer att genomföras per telefon på den tid som passar deltagaren. De kommer att spelas in i forskningens syfte. De inspelade intervjuerna hanteras med all sekretess och förstörs efter att de används i arbetet. Allt som kännetecknar deltagarna avidentifieras och anonymiseras. 
    Din medverkan är frivillig. Du kan när som helst avbryta ditt deltagande eller avstå från att besvara någon/några frågor. 

Om du är intresserad av deltagandet (eller om du känner någon som är intresserad) är jag tacksam om du lämnar namn och telefonnummer via mail, telefon eller sms. 
    Du är välkommen med frågor om studien innan du ger ditt samtycke till medverkan.

Med vänliga hälsningar 
    Fatima Moubadder
    Socionom
    070 457 20 47 
    [email protected] 

Svar på tråden Deltagare sökes för undersökning om syskonsvartsjuka - en magisteruppsats