• Anonym

Bristningar på magen

Hej
    Jag undrar om det på något sätt går att få bort bristningar efter gravidmage? Jag hade en enorm mage vid båda mina graviditeter, jag låg på tvillingkurvan trots att det bara var ett barn i magen.
    Efter första graviditeten hade jag inte en enda bristning, min barnmorska var helt chockad när jag kom tillbaka på efterkontroll!
    Men efter andra barnet/graviditeten med lika stor mage har jag fått bristningar.

Lilla dottern sade härom dagen när hon såg mig naken -mamma din mage är skrynklig <3

• Svar på tråden Bristningar på magen
  • CeeJay

Man kan väl behandla med någon form av laser/procedur på en hudklinik/skönhetssalong, har jag för mig.

Funkar dock inte med krämer och sånt, men bristningarna bleknar ju med tiden om det är en liten tröst  

• Anonym
    CeeJay skrev 2012-02-24 00:04:18 följande:
    Man kan väl behandla med någon form av laser/procedur på en hudklinik/skönhetssalong, har jag för mig.

Funkar dock inte med krämer och sånt, men bristningarna bleknar ju med tiden om det är en liten tröst  
    Okey kostar multi med pengar förstår jag då

De har bleknat med det är ju liksom skrynkligt, förstår du hur jag menar
  • CeeJay
    Anonym skrev 2012-02-24 00:06:04 följande:
    Okey kostar multi med pengar förstår jag då

De har bleknat med det är ju liksom skrynkligt, förstår du hur jag menar

Skrynklet kan nog inte heller tas bort mirakulöst annat än med kirurgi?
  • yoyo90

Jag har fått bristningar pga övervikt och babyolja i duschen eller olivolja som man smörjer på innan dusch och låter sitta ett tag hjälper väldigt bra tycker jag. Man ser resultat direkt.

• Länisen

Jag har precis köpt en dermaroller på tradera. Det ska funka sägs det, så jag hoppas på det. Googla så hittar du före/efterbilder. Har även sett en tråd här på fl med folk som rollar.

• Anonym
    yoyo90 skrev 2012-02-24 00:35:43 följande:
    Jag har fått bristningar pga övervikt och babyolja i duschen eller olivolja som man smörjer på innan dusch och låter sitta ett tag hjälper väldigt bra tycker jag. Man ser resultat direkt.
    Jaha får testa det, tack för tips
  • Anonym
    Länisen skrev 2012-02-24 01:51:00 följande:
    Jag har precis köpt en dermaroller på tradera. Det ska funka sägs det, så jag hoppas på det. Googla så hittar du före/efterbilder. Har även sett en tråd här på fl med folk som rollar.
    dermaroller?? hmm har aldrig hört talas om det...får googla, tack
  • Anonym
    Juhanna skrev 2012-02-24 07:55:19 följande:
    Jag rekommenderar dig att testa dermaroller
  • Anonym
    Länisen skrev 2012-02-24 01:51:00 följande:
     Kikat runt på nätet gällande dermaroller och det verkar ju bra men hittar inget vettigt ställe att köpa på!
    Vilken tur du hade som hittade en på tradera Kan tänka mig att nya är rätt dyra?
  • Anonym

Olika mått på dem? Vad ska man ha?

• linneafea
    Anonym skrev 2012-02-28 19:11:04 följande:
    Olika mått på dem? Vad ska man ha?
    Hej, jag har sätt att det finns i 8 rader och med 3 rader med nålar och det verkar som om den med mindre rader skall man använda på de områden som man inte kommer åt med en större. Titta på www.badlust.se/produkter/hudvard/dermaroller där finns det massa bra information.

Lycka till 
  • linneafea
    linneafea skrev 2012-02-28 20:18:49 följande:
    Hej, jag har sätt att det finns i 8 rader och med 3 rader med nålar och det verkar som om den med mindre rader skall man använda på de områden som man inte kommer åt med en större. Titta på www.badlust.se/produkter/hudvard/dermaro ller där finns det massa bra information.

Lycka till 
    Oj det blev fel på länken, här är den rätta 
    www.badlust.se/produkter/hudvard/dermaroller
  • Anonym
    linneafea skrev 2012-02-28 20:19:58 följande:
    Oj det blev fel på länken, här är den rätta 
    www.badlust.se/produkter/hudvard/dermaroller
    Förstår inte riktigt vad du menar men jag ska kika på länken, alltså för min del gäller det bristningar på magen efter stor grav.mage
Svar på tråden Bristningar på magen