• jonsan01

adidas/puma som förstaskor?

Hej!
    har insett det är en hel djungel när det gäller första skorna.
    Min son börjar bli stor och fyller 1 om en månad, och är på gång att ta första stegen,
    så börjar bli dags att införskaffa ett par ordentliga skor, nu när våren är på väg också och man är mer ute.

Vet det finns speciella lära gå skor, som kavat och liknande,
    tycker dock dessa är alldeles för dyra, han lär ju växa ur dem fort.

Jag tycker själv adidas/puma känns ordentliga, bra stöd baktill och inte tunga och klumpiga.
    Men vill höra era åsikter! :)

Sen har jag lite funderingar på skor på sommaren, dessa lär väl bli för varma antar jag?

• Svar på tråden adidas/puma som förstaskor?
  • MammatillJacob

Bra tråd, funderar över exakt samma sak!

• Mariaaa

Kvat är jätte bra som första skor. Bra passform och skonsam mot fötterna.

• jonsan01

åh, vad bra! Jag menade nike också :)
    så det låter ju toppen, får nog bli ett par såna :)
    Tycker du dem verkar bra, lätta att gå i ?

• MammaSandra1989

Ja han traskar på bra jag köpte dom en vecka efter han började gå ordentligt och han vänjde sig snabbt med dom och dom verkar inte så tunga :)

• zannahh

Vår son som nu är 2 år, springer omkring som en dåre och har inga problem med fötterna; hans första skor var ett par gympadojjor från Deichmann för 129:-. Funkade klockrent. Däremot har han fått bättre (&dyrare) skor nu, när inte fötterna växer lika mycket på så kort tid. Så min slutsats är; helt onödigt (i de flesta fall) att köpa ett par svindyra första skor, som inte hinner bli använda så mycket ändå innan det är dags att köpa större..

• HASP

Det som kan vara bra att tänka på är väl att skon ska ge ordenlitgt med stöd... Kanske ett par som går upp en bit vid vristen. Jag köpte Kavat till min son som första skor just för att de kändes mer rejäla och gav mer stöd än ett par sportskor. Lyckades hitta ett par på ellos med 50% rabatt för ja, jag håller med dig, lite dyra är de allt! Men går säkert att hitta med rabatt på flera ställen på nätet nu med.

• Happi 2

Vi köpte Adidas-skor som första skor åt vår dotter, de klassiska fast med kardborrband istället för snörning. De fungerade jättebra, var lätta och i bra kvalité. Till sommaren fick hon Ecco-sandaler. Dyrare, men mycket bra.

• YokohamaNr2
    Happi 2 skrev 2012-02-26 17:13:15 följande:
    Vi köpte Adidas-skor som första skor åt vår dotter, de klassiska fast med kardborrband istället för snörning. De fungerade jättebra, var lätta och i bra kvalité. Till sommaren fick hon Ecco-sandaler. Dyrare, men mycket bra.
    japp sådana hade vi  också som första skor, kanske var nike kommer inte riktigt ihåg men de funkade jättebra
Svar på tråden adidas/puma som förstaskor?