• Anonym (Otålig)

Nytt jobb??? De skulle ringa men har inte ringt!!!

Var på intervju för mitt drömjobb i måndags. Det lät jättepositivt och de skulle höra av sig "senare i veckan".

Gissa om jag har väntat och väntat, men ingen har ringtObestämd Nu är det fredag och timmarna tickar... Hade ju antingen tänkt fira eller dränka mina sorger ikväll. Men nu verkar jag ju varken kunna det ena eller det andra... Ovisshet är det värsta jag vet tammefan!  

Fråga: Är man FÖR på om man ringer efter lunch och kollar läget? Eller ska jag vänta till måndag kanske? Då har man ju skäl att höra av sig eftersom de inte hörde av sig inom annonserad tid.     

• Svar på tråden Nytt jobb??? De skulle ringa men har inte ringt!!!
  • Lena

Nej du är inte för på. Ring du och undra hur det går med rekryteringsprocessen.

• Anonym

Jag skulle nog tycka att du var FÖR på om du ringer idag. Dagen har ju knappt börjat.
    Vänta till i början av nästa  vecka. Mycket kan hända på vägen som försenar beslut. 

• Anonym

Ska de ringa så gör de det och klockan är inte 17 än heller eller så ringer de nästa vecka kanske de inte är klara med allt. När skulle de hha mötet då de bestämmer sig för de är mer intressant en när de ev kan ringa

• KaSaM

Vänta tills nästa vecka, har de inte ringt då kan du ringa.

• Anonym (Otålig)

OK. En för tre emotFlört Asså, fan jag får magsår av sånt här!!! Hade varit sååå gött att få fira ikväll men men.

• eulalian

Jag skulle ringt på måndag

• Anonym (kan dra ut)

Min erfarenhet är att sånt där kan dra ut på tiden. Jag skulle ha ringt på måndag. Lycka till.

• Mor till två döttrar

Om det är en bemanningsfirma inblandad så hade jag ringt under eftermiddagen. Känns som att de borde ha större tolerans för att folk ringer. Annars hade jag väntat till på måndag. Lycka till!

• Anonym

När skulle de ha mötet där det bestämms vem som får jobbet?

• Anonym (Otålig)

Majoriteten röstar på nästa vecka. Hmmmm, ja det kanske är bäst då... Inget bemanningsföretag inblandat och sen vet jag inte om de skulle ha något möte om det. Fick känslan av att personen jag pratade med var den som bestämde själv... Det är löpande ansökning och urval så de kanske väntar att nån bättre ska sökaGråter Var oxå tvungen att kolla med min ref person men de hade inte hört av sig dit heller... Fan, det verkade ju så positivt! Sen lite klumpigt att säga att de ska höra av sig under veckan om de inte kan hålla det, bättre attt säga ett par veckor istället. För mig gäller ju detta livet (nåja, lite överdrift men...)

• Anonym

Även om han ensam bestämmer så ska valet föankras med dem som var med vid intervjuerna och facket osv. Han kan tex inte välja dig om en annan har högre utb mer erfarenhet osv för då ska valet på dig vara väl förankrat i ledningen. Så ett sånt möte är och kommer ske innan du får ditt besked. Är det kommunaltjänst har de flesta kommuner oftast sådant möte 1ggr/mån. Så måste du ringa kan du ringa och fråga när det mötet sker först sen kan du räkna ut när/om de kommer ringa dig

• Vitamin

Ofta är det som så att den som söker jobbet går ju och väntar och väntar, och tycker att tiden sniglar sig fram. Medan den presumtiva arbetsgivaren har en massa andra uppdrag och jobb som ska göras och kanske fått något akut ivägen som gör att man inte hinner höra av sig inom utlovad tid.
    Jag håller med om att du borde vänta till nästa vecka med att ringa. Men misströsta inte ännu!

• TriBelle

Ring! ditt intresse är stort för jobbet.
    Jag som själv är arbetsgivare hade inte tyckt att det vore konstigt att man är nyfiken.
    Är det ett jobb man verkligen vill ha så tycker jag att det är kul att visa stort intresse =)

• Anonym (Gina)

Om de inte hunnit ringa din referens, så skulle jag definitivt vänta till åtminstone måndag med att ringa (om jag vore du, alltså). Och ja, rekrytering ingår i mina arbetsuppgifter.

• Anonym (Otålig)

Tack för alla svar. Jag ska hålla mig till nästa vecka har jag bestämt! Som någon sa, jag väntar otåligt på svar medan arb givaren har fullt upp och har inte ens märkt att veckan nått sin ände... Värst är ju om man gått och väntat och väntat och sedan får ett neg besked! Får väl fara på mitt party och tänka på nåt annat helt enkelt. Får se till att vara rejält bakis imorrn så jag inte ens orkar tänka på jobbTungan ute   

• Anonym
    Anonym (Otålig) skrev 2012-02-24 11:59:03 följande:
    Tack för alla svar. Jag ska hålla mig till nästa vecka har jag bestämt! Som någon sa, jag väntar otåligt på svar medan arb givaren har fullt upp och har inte ens märkt att veckan nått sin ände... Värst är ju om man gått och väntat och väntat och sedan får ett neg besked! Får väl fara på mitt party och tänka på nåt annat helt enkelt. Får se till att vara rejält bakis imorrn så jag inte ens orkar tänka på jobbTungan ute   
    Dagen är inte slut än, de kankse ringer i EM om du har tur.  Lycka till!
  • Anonym (Otålig)
    Anonym skrev 2012-02-24 12:03:13 följande:
    Dagen är inte slut än, de kankse ringer i EM om du har tur.  Lycka till!
    Tack! Hoppas kan man ju alltidGlad
  • Anonym (Sanna)

Jag var på intervju förra veckan, och dom sa att dom skulle ringa innan fredagen förra veckan alltså.. Jag kollade på telefonen hela tiden, varje minut.. väntade och väntade. Ingen ringde.
    IGÅR ringde dom! Jag trodde inte jag hade fått det.
    Men jag fick det :D rekryteringen hade dragit ut på tiden sa dom, därför dom hörde av sig så sent.

Hoppas du fått ditt drömjobb också!

• Anonym (Otålig)
    Anonym (Sanna) skrev 2012-02-24 20:52:04 följande:

Jag var på intervju förra veckan, och dom sa att dom skulle ringa innan fredagen förra veckan alltså.. Jag kollade på telefonen hela tiden, varje minut.. väntade och väntade. Ingen ringde.
    IGÅR ringde dom! Jag trodde inte jag hade fått det.
    Men jag fick det :D rekryteringen hade dragit ut på tiden sa dom, därför dom hörde av sig så sent.

Hoppas du fått ditt drömjobb också!

Tack! Och GRATTIS Skrattande Tja, jag har ju även en anställning som jag behöver säga upp OM jag får jobbet, och eftersom jag sa att jag kunde börja från april så behöver jag ju veta i början av kommande vecka eftersom jag har en månads uppsägningstid.
Svar på tråden Nytt jobb??? De skulle ringa men har inte ringt!!!