ag har vart med ett tag och har haft många blandade känslor.
Men en röd tråd jag noterat är att jag vantrivs mer med det faktum att det dyker upp ett särkullsbarn vv när barnet INTE är hos oss.
Med det vill jag inte säga att jag direkt hoppar av glädje när han är hos oss, däremot känns det inte alls lika jobbigt.
Jag vet inte varför det känns mindre jobbigt när han är hos oss, det är ju helt irrationellt kan jag tycka då jag inte är förtjust i varken honom som person, hur min sambo blir/blivit under den tid barnet befinner sig hos oss eller det umgängestvång det medför att min sambo vill ha honom hos sig varannan vecka men att det är så är ett faktum.
En människa vänjer sig vid det mesta, om någon skulle ge mig halvhårda smällar med öppen handflata på bar hud hade det känts mycket till en början för att sedan avta och jag kanske tillockmed skulle stänga av det helt om det fortsatte tillräckligt länge.
Om det hade vart ett lite längre uppehåll och någon skulle börja göra samma sak igen skulle det börja om på nytt med smärta/obehag, övergå till en jämnare smärta för att sedan kunna stängas av.
Tanken på att någon skulle ge mig halvhårda smällar med öppen handflata på bar hud känns mycket obehaglig.
Kanske klumpig jämförelse men det jag vill säga är att jag tror att när man "utsätts" för något så vänjer man sig och jag tror människan är utvecklad att klara av alla typer av situationer och göra det bästa av det.
Men, det är vad jag tror och det är mina tankar och känslor.