Tvättråd för tygblöjor
Hej
Någon som kan ge råd när det gäller att tvätta tygblöjor ? Vad ska man tänka på och så vidare?
Hej
Någon som kan ge råd när det gäller att tvätta tygblöjor ? Vad ska man tänka på och så vidare?
Tvättmedel har jag glömt vad det är för nått som inte får vara i. Ta inte för mycket! Mindre än till annan tvätt.
Använd inget sköljmedel!! Det täpper till så blöjorna inte suger upp ordentligt.
Det krävs mer vatten än till annan tvätt. För att få bra sköljning fick vi fylla halv maskin, köra på fintvätt två gånger och sen ta en extra sköljning. Vår tvättmaskin är löjligt vattensnål, vi måste ha extra sköljning även på annan tvätt för att den ska bli någorlunda ren, blä. På vissa maskiner kan man välja till extra sköljvatten.
Ta gärna en skvätt ättika i sköljmedelsfacket.
Jag undrar om inte jag hade i bikarbonat i tvättmedelsfacket eller bara tvättade med bikarbonat ibland?
Känner mig bra ringrostig.
Jag tvättar helt som vanligt, ihop med övrig tvätt. Sköljer bort ev bajs först bara. Har börjat ha i lite ättika i sköljmedelsfacket när jag använder tvättnötter, annars bara vanligt tvättmedel. Har aldrig känt dålig lukt, fast det kanske man ska fråga folk i omgivningen om .