• Never ending story

på tal om rosa till killar o blått till tjejer.... sjukt pinsamt haha

var i stan och skulle uträtta lite ärenden.. va hos läkaren o i väntrummet satt en pappa med en mycket söt liten.. ill rosa skor o rosa randiga byxor o blå jacka..

ungen kom fram till mig o skrattade o ja började med skratta haha, frågade sen pappan hur gammal  e  hon??..

HAN e 11mån muttrade han... oops, duktigt pinsamt, men då kanske ja bara vafan? vem fan klär sin pojk i illrosa kläder då?

så ja nu förstår ja mer dom har kläder på barn trådar      

• Svar på tråden på tal om rosa till killar o blått till tjejer.... sjukt pinsamt haha
  • Butterflie

mja, ibland tar man fel.. min mamma klädde mig i blått när ja va bebis så folk trodde ja va en pojk..

Och när min tjeja va mindre så hade hon neutrala kläder och rosa skor, det kom fram ett äldre par och berömde henne för hon var söt.. Så säger mannen, hur gammal är hon? För det är en flicka va? Då svarar tanten honom att ja men det ser du väl? Det kan bara va en flicka som har så söta rosa skor..

Varför ska inte en flicka kunna va helt blå klädd för?

• Kattdamen

Varför inte?

En kopp te, tack.
  • Never ending story
    viseversa skrev 2012-02-24 15:30:49 följande:
    Jaha? 

men vadå jaha...va e ditt problem?ja skrev om ngt som hände mig idag o som snackats mycket om här tidigare.. va de ngt du inte fattade eller?? eller varför skriver man så?
  • roffe

Om man har gröna kläder då, eller orange eller gult. Är man kille eller tjej då, ni som säger att rosa är för flickor? 

Sen kan man ju fråga "hur gammal är barnet?" och fråga barnet "hej vad heter du?" om det kommer fram och leker/busar.  

När jag var liten hade jag batmantröjor, ibland hade jag blus med en nalle på och ibland hade jag svarta brallor.

Jag gillade inte rosa speciellt mycket men nog har jag snippa ändå.

Men jag är inte macho och manlig idag, jag har långa målade naglar, sminkar mig ofta, har tajta byxor oftare än baggy osv.

Kläder spelar inte så stor roll för varken tjejer eller killar. Det är kläder, ett skydd för kroppen. Det spelar inte mer roll än an tvingar på sina barn. Säger man alla prinsessor har rosa så ja då vill väl din lilla prinsessa ha rosa.
    Säger man alla coola killar har blått så vill väl den lilla killen vara cool och ha blått.  

Det smartaste kanske är om folk försöker träna bort sina fördomar istället :) Så slipper barnen bli retade i skolan för dom har rosa skor eller blå jacka. Era åsikter smittar liksom av sig på ungarna :) 

• Never ending story
    Butterflie skrev 2012-02-24 15:40:14 följande:
    mja, ibland tar man fel.. min mamma klädde mig i blått när ja va bebis så folk trodde ja va en pojk..

Och när min tjeja va mindre så hade hon neutrala kläder och rosa skor, det kom fram ett äldre par och berömde henne för hon var söt.. Så säger mannen, hur gammal är hon? För det är en flicka va? Då svarar tanten honom att ja men det ser du väl? Det kan bara va en flicka som har så söta rosa skor..

Varför ska inte en flicka kunna va helt blå klädd för?

ja men de e ju så sjukt inprintat på ngt vis?? min mamma klädde mig o mycke svart o blått med o folk trodde alltid ja va en pojk.. inte för de gör ngt. men som nu då, för att denna pojken hade så mycket rosa på sig kopplade min hjärna direkt till att de e en flicka.. människan e bra rolig haha. inte en tanke på att näe de där kan lika gärna va en pojk..
  • viseversa
    Never ending story skrev 2012-02-24 15:50:28 följande:
    men vadå jaha...va e ditt problem?ja skrev om ngt som hände mig idag o som snackats mycket om här tidigare.. va de ngt du inte fattade eller?? eller varför skriver man så?
    För att det är totalt ointressant. Varför blir det en sån jävla stor sak pga av en FÄRG?. Killar kan ha rosa utan att snoppen ramlar av. Jag klär min son i en hel del rosa men också i andra färger. Visst har folk frågat om det var en flicka när han har rosa men jag säger bara nej eller så säger jag hans namn. Varken pinsamt eller skämmigt. Om dom nu var så inrutade att dom ABSOLUT INTE kunde ta att deras barn förväxlades med det andra könet hade dom ju klätt honom i typiska "pojkkläder" istället ellerhur?
  • Never ending story
    viseversa skrev 2012-02-25 09:30:47 följande:
    För att det är totalt ointressant. Varför blir det en sån jävla stor sak pga av en FÄRG?. Killar kan ha rosa utan att snoppen ramlar av. Jag klär min son i en hel del rosa men också i andra färger. Visst har folk frågat om det var en flicka när han har rosa men jag säger bara nej eller så säger jag hans namn. Varken pinsamt eller skämmigt. Om dom nu var så inrutade att dom ABSOLUT INTE kunde ta att deras barn förväxlades med det andra könet hade dom ju klätt honom i typiska "pojkkläder" istället ellerhur?

lite komiskt.. de e ju precis de ja skriver, de spelar ingen roll man kl'r sitt barn hur man vill, men de va pinsamt för mig... eftersom de e så inpräntat i sammhället att sdå ska de va så tog ja automatiskt att aha de e en tjej..

om du tycker de e så ointressant att ja skrev vad som hände mig idag tycker ja inte varken du behöver läsa eller svara.. o ja har inte gjort dig ngt o ja hatar såna spydiga jävla kommentarer..sjukt onödig o skriva så om man e ointresserad ändå.. bara onödigt.   
  • puss

jaha. du tycker det var pinsamt. ok. jobbigt.
    hoppas du kan hantera det då.

Easy cum easy go
  • Never ending story
    puss skrev 2012-02-25 10:13:07 följande:
    jaha. du tycker det var pinsamt. ok. jobbigt.
    hoppas du kan hantera det då.

?? seriöst?? e de bara bittoer fittor på denna sajten som gör allt för o få tjabba av sig här eller? va e de för fel på folk?? kan ni inte bara va normala i huvudet.. näe de här va inget intressant o försvinna här ifrån eller om ni vill diskutera skriva trevligt?? va e de som gör att ni bara måste pika, va tykiga eller annat? har ni ont nånstans?
Svar på tråden på tal om rosa till killar o blått till tjejer.... sjukt pinsamt haha