• Louise 551

Män utsatta för våld

Jag är en student vid Lunds Universitet som just nu genomför en studie om våld i nära relation med fokus på männen som blir utsatta. 

Jag söker efter män som har erfarenheter av att ha blivit utsatta för någon forma av våld, fysiskt eller psykiskt. Det kan röra sig om makt, kontroll, dominans, mobbning, kränkande behandling, slag, knuffar osv.

Du får gärna maila mig på: Lo.Hellgren@gmail.com

Känner du någon med dessa erfarenheter får du gärna vidarebefordra denna information.

Du kan vara helt anonym!
    Maila gärna så kan jag berätta mer om studien och dess syfte.

Det vore mycket intressant och värdefullt att få kontakt med dig!

student
  • Svar på tråden Män utsatta för våld
  • AlreadyBurning

Ja det krävs ju inte en Petri H. Lundén, The Cardigans otrevlige maneger-hjärna för att se att detta förekommer i en enorm utstreckning i alla kulturer över hela jorden. Kvinnor har en tendens att vara kontrolerande i förhållande, samt gärna bitchslapa, knuffa putta osv. sina män. Det sker ju även offentligt överallt. Men det ses ju verkligen på ett annat sett.

Meningen var inte att hoppa på kvinnor. Känn er inte påhoppade bara för ert kön i min post. Jag drar inte alla kvinnor över en kam jag bara konstaterade ett faktum.

Cuz of his attitude, and first time I read it I actully tought he ate someones hat.
  • AlreadyBurning
    AlreadyBurning skrev 2012-02-24 19:34:19 följande:
    Ja det krävs ju inte en Petri H. Lundén, The Cardigans otrevlige manager-hjärna för att se att detta förekommer i en enorm utstreckning i alla kulturer över hela jorden. Kvinnor har en tendens att vara kontrolerande i förhållande, samt gärna bitchslapa, knuffa putta osv. sina män. Det sker ju även offentligt överallt. Men det ses ju verkligen på ett annat sett.

Meningen var inte att hoppa på kvinnor. Känn er inte påhoppade bara för ert kön i min post. Jag drar inte alla kvinnor över en kam jag bara konstaterade ett faktum.
    ..ska det vara!